رویداد های اخیر

ملا عبدالغنی برادر با وزیر خارجه ایران دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۴, ۱۴۰۲)

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا امروز (یکشنبه، ۱۴عقرب) با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دیدار و دو طرف روی گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تأکید کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی و تجارتی ایران-افغانستان نیز با اشتراک مقام‌های امارت اسلامی و آن کشور در تهران برگزار شده است. تشکیل تیم کاری مشترک در حوزه‌های تجارت، ترانزیت، حمل‌و‌نقل، گمرک و محیط زیست از موضوعات مورد بحث در این نشست گفته شده است.

در عین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری گفته که ایران در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری افغانستان در منطقه است و هرگاه روابط تجارتی با تهران گسترش یابد، به سود هر دو کشور است.

از سویی هم، آگاهان اقتصادی می‌گویند که ظرفیت‌های زیادی در گسترش همکاری‌های تجارتی میان کابل و تهران وجود دارد و هر دو کشور باید از فرصت‌های بوجود آمده استفاده کنند.

در حال حاضر، معاملات تجاری میان افغانستان و ایران نزدیک به سه میلیارد دالر در سال است و امارت اسلامی می‌گوید تلاش می‌کند تا این معاملات به ده میلیارد دالر برسد.

گسترش تجارت، ترانزیت، ترانسپورت، زیربنا‌‌ها، خط آهن، اتصال منطقه‌ای و انکشاف همکاری‌های اقتصادی از محورهای اصلی دیگر گفتگوی این هیئت با مقام‌های ایرانی عنوان شده است.

گفتنی است که ملا عبدالغنی برادر در راس یک هیئت روز شنبه به تهران رفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل