Connect with us

اخبار ساحوی

ملا عبدالقیوم ذاکر بدلیل ناتوانی برهم زدن انتخابات برکنار شده

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

3

ملا عبدالقیوم ذاکر رییس کمیته نظامی شورای کویته طالبان، چند روز پیش از سوی رهبری این شورا از مقامش برکنار شده است. که مقامات شورای عالی صلح افغانستان برکناری وی ربط مستقیم به گسترش گفتگو های صلح افغانستان میداند.

شورای عالی صلح به این باور است که گسترش گفتگو های صلح و علاقه مندی بیشتر رهبران طالبان به صلح ربط مستقیم به برکناری ملا ذاکر دارد.

پیش از این گزارش های نیز به نشر رسیده که این مقام طالبان به دلیل ناتوانی برهم زدن انتخابات افغانستان و به دستور سازمان استخباراتی پاکستان برکنار شده است.

محمد اسمعیل قاسمیار رییس کمیته روابط جهانی شورای عالی صلح گفت:” انگیزه اصلی برای ما معلوم نیست، اما موارد را میتوانیم که یکجا کرده و ارتباط بدهیم که این چنین یک تحول آمده”.

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز به این باور اند که سازمان استخبارات پاکستان، تلاش داشت تا توسط طالبان امنیت انتخابات را بر هم بزنند، اما موفق به این کار نشدند.

به باور آنان برکناری رییس کمیته نظامی طالبان نیز در پیوند به این مسأله صورت گرفته است.

غلام فاروق مجروح عضو مجلس نمایندگان گفت:” طالبان میخواهند که بایک پلان جدید و با ایک اتبکار جدید باز وارد میدان شوند و انتخابات را مختل بسازند. که برطرفی ملا ذاکر هم بی ربط نخواهد بود که با یک پلان جدید وارد کارزار جنگ در افغانستان شوند”.

این در حالیست که پیش از این نیز ادعاهایی از سوی مقام های افغان صورت گرفته بود که آن عده از رهبران طالب که به صلح علاقه دارند، یا از سوی پاکستان زندانی می شوند و یا هم از بین برده می شوند.

Advertisement

اخبار ساحوی

سرنگون شدن یک بس مسافربری در هند جان ۲۱ نفر را گرفت

Published

on

(Last Updated On: )

به گفته مقام‌های محلی هند، درپی سرنگون یک بس مسافربری به دره‌ای در منطقه جامو در این کشور، دست کم ۲۱ تن جان خود را از دست دادند.

حادثه سرنگون شدن بس مسافربری به دره‌ای در منطقه جامو در هند روز گذشته رخ داد و علاوه بر ۲۱ کشته، ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

یکی از مقام‌های پولیس محلی در این باره گفت: «این بس که سفر خود را از ایالت «هاریانا» آغاز کرده بود، در جامو دچار سانحه شد و به داخل دره‌ای سرنگون شد.»

این مقام پولیس محلی همچنین اظهار کرد که عملیات کمکی ادامه دارد و ۴۰ تن در این حادثه دچار جراحاتی شدند که برای مداوا در یک مرکز صحی بستری شدند.

تاکنون گزارشی در مورد علت وقوع این حادثه ترافیکی منتشر نشده است.

رویدادهای ترافیکی مرگبار در هند امری رایج است که اغلب به دلیل شرایط بد جاده‌ها و رانندگی بدون احتیاط رخ می‌دهد. به گفته مقام‌های هند، سالانه حدود ۱۵۰ هزار نفر در حدود نیم میلیون تصادف جاده‌ای در سراسر این کشور کشته می‌شوند.

Continue Reading

اخبار ساحوی

نواز شریف بار دیگر رهبری حزب حاکم مسلم لیگ پاکستان را به‌دست گرفت

Published

on

(Last Updated On: )

نواز شریف، صدراعظم سابق پاکستان، روز سه‌شنبه (۸جوزا) بار دیگر به‌ حیث رئیس‌ حزب حاکم مسلم لیگ، شاخه نواز، انتخاب شد.

او آخرین بار در سال ۲۰۱۷ رهبری این حزب را برعهده داشت، زمانی که به‌دلیل اتهامات فساد مالی مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد.

حزب مسلم لیگ در انتخابات سراسری هشتم فبروری امسال به قدرت رسید. شهباز شریف، برادر نواز شریف اکنون رهبری حکومت ائتلافی پاکستان را به عهده دارد و خود او عضو پارلمان است.

نواز شریف در سال ۲۰۱۷ زمانی که ستره محکمه او را از داشتن هرگونه منصب دولتی به‌دلیل پنهان کردن دارایی‌های مالی سلب صلاحیت کرد، از صدراعظمی برکنار شد، اتهامی که شریف آن را رد می‌کند.

در سال ۲۰۲۳ با لغو محکومیت و احکام زندان، نواز شریف اجازه یافت تا بتواند مجددا مناصب دولتی یا حزبی داشته باشد.

شریف در اکتوبر امسال از تبعید خودخواسته در لندن به پاکستان بازگشت. او در سال ۲۰۱۹ زمانی که عمران‌خان در قدرت بود، برای معالجه صحی به لندن رفته بود.

عمران خان در سال ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان از قدرت برکنار شد و در حال گذراندن دوره زندان است.

Continue Reading

اخبار ساحوی

آتش سوزی در یک گیم زون در غرب هند جان دست کم ۲۴ نفر را گرفت

Published

on

(Last Updated On: )

یک مقام حکومت هند اعلام کرده که در آتش سوزی عصر شنبه در یک مکان سرگرمی خانوادگی در ایالت گجرات در غرب هند، دست کم ۲۴ نفر از جمله بسیاری از کودکان جان خود را از دست دادند.

با ادامه تلاش‌های نجات در محل حادثه در منطقه راجکوت، شاروال محل به رویترز گفت که انتظار می‌رود تعداد کشته ها افزایش یابد.

نایانا پدادیا گفت: «تمرکز ما بر عملیات نجات و نجات جان افراد است. ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که علیه افرادی که مسئول این حادثه هستند، اقدام جدی می‌شود.»

تصاویر تلویزیونی آتش سوزی گسترده‌ای را نشان می‌دهد که گیم زون TRP را فرا گرفته و دود غلیظی از محل خارج می‌شود. تمام ساختمان در آتش سوخته است.

یک مقام پولیس در شفاخانه ملکی در محل گفت که برخی از اجساد به اندازه‌ای سوخته اند که غیر قابل شناسایی می‌باشند.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد که حکومت محلی در حال تلاش برای ارائه کمک به افراد آسیب دیده است.

افسر ارشد آتش نشانی منطقه گفته است که علت آتش سوزی هنوز مشخص نیست.

به گزارش رسانه‌های هندی، دو تن در پیوند به این رویداد بازداشت شده اند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!