اخبار ساحوی

راسموسن: افغانستان دیگر ماننده یازده سال قبل تهدیدی برای غرب نیست

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

منشی عمومی ناتو میگوید، ادامه همکاری کشور های عضو ناتو برای حکومت افغانستان مشروط به عملی شدن تعهدات افغانستان در مبارزه با فساد اداری و حکومتداری خوب صورت خواهد گرفت.

در نشست مجمع پارلماني كشورهاي عضو ناتو که در لوکزامبورگ در خصوص بررسی اوضاع افغانستان برگزار شده بود، اندرس فوگ راسموسن منشی کل ناتو از توانایی های نیرو های افغان و ادامه ماموریت نیرو های بین المللی پس از  2014 یاد آوری نموده، دست آورد های نیرو های افغان را نسبت یازده سال گذشته تمجید کرد.

این مقام ارشد ناتو همچمنان چالش های امنیتی در برابر شهروندان افغان را تهدیدی برای امنیت این مردم میداند اما میگوید که ناتو از نیرو های افغان برای مبارزه با هراس افگنان حمایت خواهد کرد.

به گفته منشی کل ناتو اکنون افغانستان نسبت به یازده سال گذشته تهدیدی برای غرب نیست و شبکه القاعده و حامیان آنان تضعیف شده اند.

وی گفت: “افغانستان در سال ٢٠٠١ميلادى، نقطۀ آغاز تروريزم بين المللى بود که تاثيرات تخريبى را در قبال داشت، اما حالا تهديداتى که متوجه کشورهاى عضو ناتو بود، کاهش يافته است”.

آقای راسموسن همچنان در این نشست حمایت اش را از نیروهای افغان اعلام کرد و گفت:” ما با چالش های جدی رو به رو شدیم و هنوز هم این چالش ها در افغانستان وجود دارد، اما ادامه حمایت ما از افغانستان برای ساختن یک آینده خوب یک نیاز است تا در نهایت افغان ها خود موفق به مبارزه با مشکلات شوند”.

حکومت افغانستان در نشست شیکاگو در سال گذشته میلادی تعهد کرد که در برابر کمک های جامعه جهانی با فساد اداری مبارزه کرده و در ایجاد حکومتداری خوب تلاش خواهد کرد.

در همین حال منشی ناتو در نشست نمایندگان پارلمان کشورهای عضو ناتو بار دیگر به عملی شدن تعهدات افغانستان در مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت:”دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات شفاف، مبارزه با فساد و بهبود حکومتداری خوب تعهد کرده است، حمایت از حقوق اساسی به ویژه حقوق بشر و حقوق زنان، به اجرا در آوردن حاکمیت قانون شامل تلاش های است که راه را برای اجرای تعهدات ناتو برای افغانستان هموار میسازد”.

این در حالیست که تا پایان سال جاری میلادی نیرو های امنیتی افغان مسوولیت تامین امنیت تمام افغانستان را از نیرو های بین المللی بدوش خواهند گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل