رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر در دیدار با رئیس یوناما: تحریم‌ها مانع تعامل امارت اسلامی با جامعه جهانی شده است

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۰, ۱۴۰۲)

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رزا اتونبایوا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان گفته که تحریم‌ها مانع تعامل و تفاهم سیاسی امارت اسلامی با جامعه جهانی شده است.

ارگ با نشر خبرنامه‌ای نوشته که در این نشست مولوی عبدالکبیر ادامه تحریم‌ها را برضد امارت اسلامی ناعادلانه دانسته و تأکید کرده است که دولت فعلی افغانستان همه شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده است.

آقای عبدالکبیر همچنان گفته که نیاز است کُرسی افغانستان در سازمان ملل به نماینده امارت اسلامی واگذار شود.

براساس خبرنامه، عبدالکبیر از نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل خواسته است که در نشست دوحه واقعیت‌های افغانستان را بیان کند.

در بخشی از این خبرنامه آمده است: «امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با جهان در پرتو احترام متقابل است و یوناما می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. همچنان امارت اسلامی تمامی شروط به رسمیت شناختن را تکمیل کرده و باید به رسمیت شناخته شود و کرسی دایمی افغانستان در سازمان ملل نیز به امارت اسلامی داده شود. تحریم‌های بین‌المللی برضد امارت اسلامی ناعادلانه است و مانع از تعامل، مذاکره و تفاهم سیاسی با جهان شده است.»

در این خبرنامه همچنان به نقل از رئیس یوناما آمده که جهان، افغانستان را فراموش نکرده است و نشست دوحه فرصت خوبی برای جلب کمک‌های بشری، تأمین ثبات و پیشرفت کشور است.

خانم اتونبایوا تصریح کرده است که در نشست دوحه فرصت برای نماینده امارت اسلامی فراهم می‌شود تا در جلسه‌های دوجانبه و چندجانبه با نمایندگان کشورها دیدار و تبادل نظر کند.

قرار است تا کم‌تر از دو هفته دیگر نشست دوحه درباره افغانستان به میزبانی سازمان ملل برگزار شود. هرچند نماینده امارت اسلامی در این نشست دعوت شده است اما مقام‌های امارت اسلامی گفته‌اند که در مورد اشتراک در این نشست رای‌زنی می‌کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل