رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: در نشست‌های بین‌المللی تنها امارت اسلامی می‌تواند از افغانستان نمایندگی کند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۱, ۱۴۰۲)

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رابرت چترتن دیکسن، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان با انتقاد از نحوه برگزاری نشست دوحه گفته است که در نشست‌های بین‌المللی تنها امارت اسلامی می‌تواند از افغانستان نمایندگی کند.

ارگ با نشر خبرنامه‌ای نوشته که مولوی عبدالکبیر در دیدار با آقای دیکسن برای اشتراک معنادار امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی تأکید کرده است.

در بخشی از خبرنامه به نقل از آقای عبدالکبیر آمده است: «در نشست‌ها و جلسات بین‌المللی تنها امارت اسلامی از افغانستان نمایندگی کرده می‌تواند و در نشست دوحه کسانی که دعوت شده بودند، نه از افغانستان نمایندگی می‌توانند و نه افغان‌ها آنان را نماینده خود می‌پذیرند. در نشست دوحه عدم اشتراک به این معنا نیست که امارت اسلامی خواستار تعامل با جامعه جهانی نمی‌باشد، اگر در آینده خواست‌های امارت اسلامی در نظر گرفته شود، آماده است که اشتراک معنادار و مفید داشته باشد.»

در این دیدار، شارژدافیر سفارت بریتانیا نیز گفته که لندن علاقه‌مند مناسبات نیک با کابل است و برای تأمین ثبات و رفاه افغانستان آماده است تا با امارت اسلامی مشترکن کار کند.

همزمان با این، عبدالکبیر در دیدار جداگانه با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل بر گسترش روابط میان کابل و مسکو تأکید کرده است.

در خبرنامه ارگ آمده که در این نشست دیمیتری ژیرنوف با اشاره به دارایی‌های منجمدشده افغانستان گفته است که روسیه از جامعه جهانی خواستار برطرف کردن این محدودیت‌ها است.

گفتنی است که شارژدافیر سفارت بریتانیا با شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه نیز دیدار کرده و دو طرف در مورد روابط کابل و لندن بحث و گفتگو نموده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل