رویداد های اخیر

مکرون: فرانسه با هیچ دینی مشکل ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۱, ۱۳۹۹)

پس اعتراضات گسترده مسلمان در سراسر جهان در واکنش به آنچه اظهارات توهین آمیز رییس جمهوری فرانسه در برابر مسلمانان گفته است، امروز (۱۱عقرب) سفارت فرانسه در کابل به نقل از امانویل ماکرون، رییس جمهوری این کشور گفته است که کشورش با هیچ دینی مشکل ندارد.

این سفارت در صحفه تویترش از زبان مکرون نگاشته است که: “معکوس آنچه طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی خیلی ها شنیدم و دیدم، کشور مان با هیچ دینی مشکل ندارد.”

وی افزوده است که :” تمام ادیان در این سرزمین آزادانه فعال اند! فضا مبرا از برچسب ننگ و عار است.”

وی همچنان گفته است که فرانسه به صلح و همزیستی علاقمند و وابسته است.

این اظهارات مکرون در حالی ابراز می شود که چهارشنبه هفته گذشته شماری از باشندگان شهر کابل و دانش‌آموزان لیسه استقلال در واکنش به آنچه اظهارات توهین آمیز مکرون به پیامبر اسلام (ص) گفته شده است، کتاب‌های درسی خود را پاره کرده و به جاده انداختند.

این اعتراض کنندگان میگویند که رییس جمهوری فرانسه باید ازعمل توهین آمیز خود نسبت به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) از همه مسلمانان جهان و افغانستان معذرت بخواهد.

همچنان گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در یک نشست خبری از حکومت خواست تا روابط سیاسی اش را با این کشور قطع نموده و اجناس فرانسه را تحریم کند.

بعد از کشته شدن یک معلم تاریخ فرانسوی به دست یک جوان ۱۸ ساله مسلمان به خاطر نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام؛ رییس جمهور فرانسه گفت:” فرانسه کاریکاتورها را رها نخواهد کرد”.

پافشاری مقام‌های فرانسه مبنی بر انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام با واکنش‌های تند کشورهای اسلامی مواجه شده است و کمپاین‌ها برای تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای اسلامی آغاز شده است.

پس از نشر کارتون پیامبر اسلام عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز یک شنبه هفته گذشته با انتقاد از از موضع رییس جمهور فرانسه علیه اسلام و مسلمانان از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک خواست علیه محتواهای ضداسلامی در این شبکه اجتماعی وارد عمل شود چرا که این نوع محتوا باعث بروز افراطیگرایی و تندروی در میان برخی مسلمانان میشود.

به دنبال عمران خان، رجب طیب اردغان، ریس جمهوری ترکیه از مردمش خواست تا از خرید اجناس فرانسوی خودداری کنند.

وی همچنان گفته است: “مکرون چه مشکل با اسلام دارد او را به بیمارستان روانی بستری کنید”.

Trending

خروج از نسخه موبایل