خبرهای تازه

نام شماری از نامزدان از فهرست رای دهی حذف خواهند شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی احتمالا فردا (پنج‌شنبه، ۲۶ میزان) نام شماری از نامزدان انتخاباتی را از فهرست رای دهی حذف کند.

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی میگوید نامزدانی که متهم به تخطی و یا شرایط نامزد شدن را نداشته اند از فهرست نامزدان حذف خواهند شد.

با آنکه تنها دو روز دیگر به برگزاری انتخابات باقی مانده است، کمیسیون شکایت های انتخاباتی برخی از نامزدان مجلس نمایندگان را پیش از روز رای دهی از فهرست نامزدان انتخاباتی حذف خواهد کرد.

مسوولان در کمیسیون شکایت های انتخاباتی میگویند که از آغاز روز مبارزات انتخاباتی نامزدان تا اکنون ۲۰۰ مورد شکایت نزد آنان ثبت شده است که بزودی این کمیسیون در مورد نامزدان متخلف تصمیم خواهد گرفت.

علی رضا روحانی سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی میگوید: “در صورت که بعد از بررسی ها تشخیص داده شود که کسی واجد شرایط ماده ۳۹ و ۴۴ قانون انتخاباتی نبوده اند؛ او را از لیست حذف می‌کنیم. “

اما کمیسیون مستقل انتخابات اقدام کمیسیون شکایات را خلاف قانون انتخاباتی دانسته میگوید که این اقدام کمیسیون سبب بی باوری ها میان مردم خواهد شد.

سید حفیظ الله هاشمی دبیر کمیسیون مستقل انتخابات ابراز میکند: “کمیسیون انتخابات نگران است؛ امیدوار هستم این کمیسیون (کمیسیون شکایات انتخاباتی) مطابق ماده ۹۴ قانون انتخابات عمل کرده و به همین مساله خاتمه بدهد.”

این در حالیست که برای احراز ۲۵۰ کرسی مجلس نمایندگان، ۲۵۶۵ تن خود را نامزد کرده ‌اند که احتمال دارد فردا نام های ۱۱ تن از نامزدان از این فهرست حذف شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل