رویداد های اخیر

نخستین روز آتش‌بس: در ۴ انفجار ۹ کشته و ۱۸ تن زخم برداشتند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۰)

در نخستین روز آتش بس، هرچند طالبان مسلح و نیروهای امنیتی به یک دیگر حملاتی انجام نداده اند، اما در چهار انفجار در ولایت‌های کندهار، کندز و کابل ۹ تن جان باخته و ۱۸ تن دیگر زخم برداشتند.

گروهی تا کنون مسوولیت این انفجارها را در به عهده نگرفته است.

اما شهروندان کشور در نخستین روز آتش بس خواهان دوام آن از سوی طالبان و دولت اند و تاکید دارند که مردم دیگر از جنگ خسته شده و دوست دارند در فضای امن زندگی کنند.

روز نخست آتش بس درگیری میان نیروهای امنیتی طالبان گزارش داده نشد.

اما در این فضای آتش بس دو انفجار جداگانه ناشی از ماین چسپکی در کندهار جان هفت تن را گرفت و سه تن را زخمی ساخت دولت می‌گوید که همه قربانیان غیر نظامی اند.

کندز

در کندز در انفجار ماین جاسازی شده دو غیر نظامی جانباخت و ۱۴ تن دیگر زخم برداشت.

منابع می‌گویند همه قربانیان غیر نظامی و بیشتر کودکانی اند که عید را تجلیل می‌کردند.

کابل

همچنان انفجار ماین در ولسوالی کلکان ولایت کابل صبح امروز در جای که کارمندان شرکت برشنا مصروف ترمیم پایه برق بودند یک کارمند این شرکت زخم برداشت.

حالا با گذشتی از شروع آتش بس ارتش اعلام کرد که آنرا تا سه روز همچون طالبان رعایت خواهند کرد، اما آماده احتمال جنگ از سوی طالبان و دفاع از حملات آنان هستند.

صفی الله یکی از سرباز ویژه ارتش که پنج بار در میدان جنگ زخم برداشت تا اینکه جنگ زمین گیرش کرد نیز صلح می‌خواهد.

در تفریحگاه قرغه کابل روز نخست عید اوضاع آرام بود، فرصتی برای نفس راحت، برای این کودکان، فرصتی که در این اواخر کم پیش آمده است.

این درحالی است که امریکا، اتحادیه اروپا، پیمان ناتو و سازمان ملل متحد از گروه طالبان خواسته اند تا آتش بس را دوام دهند، اما این گروه گفته اند آتش بس دوام نمی‌کند، پیامی نه چندان امیدوار کننده‌ی برای مردم افغانستان.

Trending

خروج از نسخه موبایل