تجارت

نخستین محموله آب انار افغانستان از راه پاکستان به امریکا صادر شد

Published

on

(Last Updated On: سرطان ۳۱, ۱۴۰۲)

یک محموله‌ نوشابه‌های آب انار افغانستان برای نخستین بار از طریق بندر کراچی پاکستان به امریکا صادر شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در صفحه‌ تویترش نوشته است که یک محموله‌ نوشابه‌های آب انار برای نخستین بار از افغانستان به امریکا صادر شده است. نوشابه‌های آب انار که به امریکا صادر شده، از سوی یکی از شرکت‌های داخلی در هرات تولید می‌شود.

درهمین حال، مقامات در ولایت هرات می‌گویند که این یک گام مهم در رشد اقتصاد کشور می‌باشد و بیانگر این است که ظرفیت برای افزایش صادرات کشور وجود دارد.

نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات می‌گوید: «طوری که معلوم است با آمدن امارت اسلامی افغانستان، صادرات افزایش یافته است و روز گذشته ما شاهد بودیم که یک محموله از نوشابه آب انار از طریق بندر کراچی به امریکا صادر شد و این یک گام مهم برای رشد اقتصاد افغانستان بوده و نشان دهنده این است که ظرفیت افزایش صادارت به سایر کشورها موجود است.»

انار در ۳۳ ولایت کشور به دست می‌آید که کندهار، هلمند، فراه، هرات و بلخ تولید کنندگان اصلی آن می‌باشند. افغانستان با تولید سالانه حدود ۶۰۰هزار تُن انار یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این میوه در جهان است.

طبق گزارش اداره توسعه بین‌المللی امریکا، آب انار در بازار بین‌المللی تا ۴ دالر در هر لیتر به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت انار تازه ۰،۵ دالر در هر کیلوگرام است.

Trending

خروج از نسخه موبایل