تجارت

نشست دوجانبه بین سکتور خصوصی افغانستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۵, ۱۴۰۲)

نشست دوجانبه بین سکتور خصوصی افغانستان و قزاقستان روز سه‌شنبه ( ۴میزان) به همکاری وزارت صنعت و تجارت به هدف جلب سرمایه‌گذاری بیشتر در کشور برگزار شد.

دفترمطبوعات وزارت تجارت و صنعت می‌گوید که در این نشست نمایندگان سکتور خصوصی دو کشور از سرمایه‌گذاری روی سکتور نوشابه‌های غیرالکولی، احجار کریمه و مواد معدنی، کود کیمیاوی، باطری موتر، رخت و نساجی، مواد نفتی، آرد و گندم، سیاحت و رستورانت داری و مواد غذایی بحث و تبادل نظر نمودند.

دراین نشست تاجران و سرمایه‌گذاران کشور قزاقستان از مهمان نوازی افغان‌ها سپاسگذاری نموده، افغانستان را مکان امن و محیط مناسب برای تجارت و سرمایه‌گذاری عنوان کردند.

همچنان ارمان یسین تایوف به نمایندگی از سکتور خصوصی قزاقستان صحبت نموده از تلاش‌ها برای برگزاری نمایشگاها در ولایت‌های کابل، بلخ و قندهار خبرداده و افزوده است در آینده‌های نزدیک برنامه دارند تا نمایشگاصنایع تولیدی افغانستان در قزاقستان و نمایشگاه محصولات قزاقستان را در افغانستان برگزار کنند.

از سوی دیگر آقای ارمان یسین تایوف گفته است که در ادامه سفرشان به افغانستان ضمن بازدید از تاجران و سرمایه‌گذاران در کابل، قرار است در مدت اقامت شان با سرمایه‌گذاران ولایات هرات، بلخ و قندهار نیز از نزدیک دیدار نمایند.

Trending

خروج از نسخه موبایل