رویداد های اخیر

نظامیان ارشد امریکایی در مورد افغانستان به مجلس سنا پاسخ می‌دهند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۶, ۱۴۰۰)

قرار است مقام‌های ارشد نظامی امریکا امروز( سه‌شنبه، ۶ میزان) در مجلس سنای آن کشور با سوالات جدی در باره نحو روند تخلیه از افغانستان مواجه شوند.

این درحالی است که در روند تخلیه نظامیان خارجی و افغان‌های آسیب پذیر حملات انتحاری رخ داد که در پی آن ۱۳ سرباز امریکایی جان باختند.

لوید آستین، وزیر دفاع  امریکا، جنرال مارک میلی، لوی درستیز قوای مسلح و جنرال کنت مک‌کینزی، رییس ستاد مرکزی امریکا قرار است در نشست استماعیه کمیته خدمات دفاعی سنای امریکا حضور یابند و در مورد پایان ماموریت نظامی امریکا در افغانستان و پلان بعدی در امر مبارزه با هراس افگنی گفتگو کنند.

وزارت دفاع امریکا از روند تخلیه کامل قوای امریکایی از افغانستان دفاع کرده است.

این در حالی است که روند تخلیه نظامیان خارجی به رهبری ایالات متحده پس از آن سرعت گرفت که محمد اشرف غنی کشورش را به قصد امارات متحده عرب ترک کرد و امارت اسلامی بار دیگر بر افغانستان حاکم شد.

در پهلوی پرسش‌ها در مورد هرج و مرج در میدان هوایی کابل، این مقام‌های ارشد نظامی امریکا ممکن در مورد هدف قرار دادن و کشتن غیرنظامیان توسط طیاره‌های بدون سرنشین امریکایی که به اثر آن، ۱۰ نفر به شمول هفت کودک که همه اعضای یک خانواده بودند، پاسخ بدهند.

امریکا گفته که در آن حمله افراد گروه داعش را هدف قرار داده است، اما بعدا اعتراف کرد که در این رویداد افراد ملکی قربانی شدند.

بر اساس گزارش‌ها قرار است آستین، جنرال میلی و جنرال مک کینزی، فردا در کمیته نظامی مجلس نمایندگان امریکا نیز حضور یابند.

Trending

خروج از نسخه موبایل