رویداد های اخیر

نمایشگاه تولیدات داخلی ادویه در کابل گشایش یافت

Published

on

(Last Updated On: )

یک نمایشگاه ادویه، تجهیزات طبی و محصولات صحی داخلی روز سه شنبه (۲۳ جوزا) در کابل گشایش یافت.

رییس اداره ملی غذا و ادویه در مراسم گشایش این نمایشگاه هشدار داد که شرکت‌ها از وارد کردن دوای ممنوعه و بی کیفیت خودداری کنند زیرا واردات دوای بی کیفیت سبب می‌شود تا شرکت‌های داخلی با مشکلات جدی روبه رو شوند.

عبدالباری عمر گفت: «از تاجران می‌خواهم که از قاچاق دست بکشند. آنعده برادرانی که ادویه را قاچاق می‌کنند و بگونه غیر اصولی در بوجی‌ها ادویه می‌آورند، آنان باید بخاطر الله از این کار دست بکشند. بر این مردم دل بسوزانند. بخش ادویه بخش بسیار حساس است.»

معین وزارت اقتصاد هم تاکید کرد که هرگاه جلو واردات ادویه بی کیفیت و قاچاق آن گرفته شود و تولیدات داخلی مورد حمایت قرار بگیرد افغانستان در مسیر خودکفایی از لحاظ تولید دوا قرار خواهد گرفت.

عبداللطیف نظری گفت: «وقتیکه یک میلیارد دالر ارز بخاطر خرید دوا از کشور ما خارج می‌شود، این تاثیرات منفی اقتصادی روی ثبات پول ملی ما دارد. وقتی ثبات پول ملی ما تحت تاثیر این فرایند قرار بگیرد، قیمت کالا، اجناس و محصولات افزایش پیدا می‌کند.»

در حال حاضر در کشور ۶۳۰ قلم دوا تولید می‌شود که افغانستان در تولید ۱۵ قلم آن به خودکفایی رسیده است. شرکت کنندگان در این نمایشگاه هم از حکومت خواستند تا آنان را بگونه جدی حمایت کند تا افغانستان از وابستگی به ادویه خارجی نجات یابد.

Trending

خروج از نسخه موبایل