رویداد های اخیر

نماینده خاص امریکا و مقامات پاکستان درباره ممنوعیت زنان افغان دیدار و گفتگو کردند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۲, ۱۴۰۱)

نماینده خاص ایالات متحده امریکا در امور افغانستان در آغاز برنامه سفرهایش به کشورهای پاکستان، آلمان سویس به اسلام‌آباد رفته و با معاون وزارت خارجه این کشور دیدار کرده است.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روزسه‌شنبه (۱۱ دلو) از دیدار و گفتگوی اسد مجید خان، معاون این وزارت با توماس وست، نماینده خاص امریکا برای افغانستان خبر داده و نوشته که آنان در پیوند به موضوعات مربوط به افغانستان و منطقه بحث کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه پاکستان ضمن تاکید بر تعامل با امارت اسلامی گفته که تعهدات کشورش برای ایجاد صلح و ثبات پابرجاست.

زهرا بلوچ به نقل از اسد مجیدخان گفته که بر ضرورت ارایه کمک‌های بشری به مردم افغانستان تاکید کرده است.

همچنان توماس وست در دیدار با شماری از مقام‌های پاکستانی و برخی از زنان افغان گفته که تصامیم اخیر امارت اسلامی افغانستان بر میلیون‌ها نیازمند افغان و سیستم آموزشی این کشور تاثیر گذاشته است. آقای وست همچنان تاکید کرده که در شرایط فعلی نیاز است تا ملل متحد نیازهای زنان در افغانستان را در اولویت قرار بدهد.

وست در رشته تویت هایی نوشته است که نیاز است تا مقام‌های حاکم در افغانستان در این مورد تجدید نظر کنند.

وی نگاشته است که:«اقدامات اخیرطالبان (امارت اسلامی افغانستان) برمیلیون‌ها افغان نیازمند وسیستم آموزشی در افغانستان تاثیر گذاشته است ما از ماموریت که سازمان ملل برای تجدید نظر در این اقدامات پیش گرفته است کاملاً حمایت می‌کنیم و با شماری از زنان شجاع افغان نیز دیدار کرده وخواست‌های مهم آنانرا گوش دادیم زنان در افغانستان رنج می‌برند و جامعه بین‌المللی باید نیازهای آنها را در اولویت قرار دهد.»

این دیپلومات ارشد امریکایی همچنان گفته که زنان در افغانستان از افزایش محدودیت‌ها رنج می‌برند و دچار بیماری‌های روانی شده اند.

امارت اسلامی اما بارها تاکید کرده که مطابق به شریعت اسلامی به تامین حقوق زنان متعهد است و نباید کشورها در امور داخلی افغانستان مداخله نمایند.

گفته می‌شود در این دیدار دو طرف روی صلح و ثبات در منطقه گفتگو کرده و بر همکاری‌های دو جانبه تاکید کرده‌اند.

این درحالی است که وزارت خارجه امریکا دو‌ روز پیش از سفر توماس وست، نماینده خاص این کشور در امور افغانستان به پاکستان، آلمان و سویس خبر داده بود.

آقای وست در برنامه سفرهایش پس از پاکستان قرار است به آلمان و سویس سفر کند و با شرکای خود در زمینه‌ی حمایت از حقوق زنان در افغانستان مشورت کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل