رویداد های اخیر

نماینده خاص قرغیزستان در امور افغانستان با مقام‌های امارت اسلامی دیدار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۶, ۱۴۰۱)

طلعت بیک مصدقاف، نماینده خاص رییس جمهور قرغیزستان در امور افغانستان در رأس یک هیأت به کابل آمده و با شماری از مقام‌های ارشد امارت اسلامی دیدار و گفتگو کرده است.

آقای مصدقاف در دیدار با شیر محمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه روی تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کرده‌ است.

ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید: «در این نشست پیرامون همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها میان دو کشور بحث شده است.»

وی افزود: «آقای استانکزی از همکاری همه‌جانبه امارت اسلامی در راستای تقویت روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی به قرغیزستان اطمینان داد.»

سخنگوی وزارت خارجه نیز گفته است که آقای استانکزی روی راه حل سیاسی در پیوند به درگیری‌های اخیر مرزی میان قرغیزستان و تاجیکستان تأکید کرده است.

درهمین حال، آقای مصدقاف در دیدار با عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرا و معین سیاسی وزارت خارجه امارت اسلامی هم‌چنان گفته است که کشورش می‌خواهد کمک‌های صحی را برای کودکان و زنان قرغیز در بدخشان فراهم کند و مبارزه مشترک با مواد مخدر داشته باشد.

آقای طلعت‌ بیک خاطرنشان کرده است که کشورهای همسایۀ افغانستان باید همکاری واقعی با افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.

با این حال، آگاهان نقش قرغیزستان را در حل مشکلات مشترک افغانستان و منطقه برجسته نمی‌دانند.

این دیدارها با کشورهای منطقه و جهان در حالی صورت می‌گیرد که بیش از یک سال از روی‌ کارآمدن امارت اسلامی می‌گذرد اما هیچ‌کشوری تاهنوز حکومت جدید افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل