رویداد های اخیر

نگرانی‌ها از نبود امنیت شغلی در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲, ۱۳۹۹)

نثار احمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت در مراسم تجلیل از هفته‌ی جهانی کار آفرینی گفته است که کارمندان در نهادهای دولتی و خصوصی ضمانت و امنیت کاری ندارند.

آقای غوریانی میگوید که روند استخدام کارمندان در نهادهای حکومتی و بخش‌های خصوصی نیاز به اصلاحات جدی دارد.

آقای غوریانی در این مورد گفت: “ما از تجار خود که سرمایه خود را بیرون از افغانستان برده اند میخواهیم پس بگرداند. ما حاضر استیم مانند یک نگهبان در کنار یک تجار ایستاد شویم، در پهلوی یک صنعت کار ایستاد شویم از آنها دفاع کنیم به امنیت و مسایل دیگر برادر واری باشیم.”

نداشتن ضمانت کاری در افغانستان یک طرف قضیه است؛ اما شماری از سرمایه گذاران میگویند که نهادهای تحصیلی در افغانستان افراد مورد نیاز را فراهم کرده نمی توانند.

ذبیح الله زیارمل، یک سرمایه گذار گفت: “ستون فقرات اقتصاد کشور را متشبثین جوان، کوچک و متوسط شکل میدهند.”

در کنار حکومت، بیشترین زمینه‌ی کار آفرینی را سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم می نمایند؛ اما به دلیل نبود پشتیبانی درست از بخش‌های خصوصی این نهادها نیز نمی توانند زمینه‌ی کار دوامدار را برای شهروندان فراهم سازند.

ناهید فرید، عضو مجلس نمایندگان، در این باره گفت: ” من از همین آدرس که وزارت تجارت است به دورنمای سکتور خصوصی در افغانستان خیلی خوشبین استم.”

این در حالی است که بیشترین از دانشجویان تازه فارغ شده از نبود زمینه کاری شکایت میکنند و همچنان میگویند که در جریان استخدام بر روابط ترجیع داده میشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل