خبرهای تازه

نگرانی باشندگان کشور از تاخیر در توزیع شناسنامه های برقی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از باشنده گان کشور با نگرانی از تاخیر در روند توزیع شناسنامه های برقی، از سران حکومت وحدت ملی می خواهند که برنامه های کلان ملی را در گرو معاملات سیاسی نسازند.

شناسنامه های برقی روند ملی که در گروه زد و بند های سیاسی گیر مانده است. هر چند رییس جمهور غنی هفته  گذشته روند بایومتریک شناسنامه های برقی را انجام داد اما هنوز هم شهروندان به توزیع رسمی این سند ملی باورمند نیستند.

 همایون، یکی از باشنده گان کابل گفت:”هیچ کار حکومت شفافیت ندارد، مثلا انتخابات چالش

زا است تذکره ها هم چالش زا”

 رامین سادات، باشنده دیگر کابل گفت: “چرا حکومت هیچ کار رش را درست انجام نمی دهد در هر کارش یک مشکل وجود دارد.”

 با این حال، دیدبان شفافیت دلیل تاخیر در توزیع شناسنامه ها را نبود اجماع ملی می داند و تاکید می ورزد که حکومت تا هنوز نتوانسته یک اجماع ملی را شکل دهد.

سید اکرام افضلی، رییس دیدبان شفافیت اظهار داشت:”دلیل که تا هنوز تاخیر در توزیع شناس نامه ها وجود دارد حکومت نتوانست یک اجماع ملی را تشکیل دهد.”

ریاست جمهوری در این باره چیزی می گوید. اما اداره شناسنامه های برقی از هر نوع آمادگی برای توزیع سند ملی سخن می زند.

 روح الله احمدزی، سخنگوی اداره ثبت و احوال نفوس بیان داشت:”ما از لحاظ تخنیکی اماده هستیم هر وقتی که رییس صاحب جمهور هدایت بدهد ما هیچ مشکل نداریم در روز های نزدیک همین که رییس صاحب تذکره گرفت بعد در مراکز ما کار خوده شروع می کنیم.”

شماری از اگاهان با نگرانی از این وضعیت بدین باورند که حلقاتی در داخل حکومت وجود دارد که برای بیدار سازی چالش ها سد راه روند توزیع شناسنامه ها می شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل