اخبار ساحوی

نگرانی ها از افزایش بی رویه نا امنی در شاهراه کابل- قندهار

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هزاران باشنده منطقه روضه در شهر غزنی، پس از کشته شدن دو باشنده این منطقه در شاهراه کابل- قندهار خواستار تامین امنیت جدی این شاهراه شدند.

این دو فرد که راننده کامیون های باربری بودند، شب سه شنبه در این شاهراه کشته شدند و اموال کامیون های شان هم به غارت رفتند.

باشندگان منطقه روضه شهر غزنی که در مراسم تشییع جنازه این دو راننده شرکت کرده بودند، از ناامنی در این شاهراه به شدت ابراز نگرانی کردند و خواستار تامین امنیت آن شدند.

به گفته آنان، تا کنون ده ها تن از باشندگان غزنی در شاهراه کابل- قندهار به ویژه در منطقه وردک ربوده شده و سپس به قتل رسیده اند.

این افراد، هشدار دادند که اگر دولت اقدام موثری را در جهت تامین امنیت این شاهراه نکند، دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.

در همین حال معاون والی غزنی با تایید این مشکلات میگوید هم اکنون درین مسیربی نظمی به حدی زیاد است که فعالیتهای مخالفان با نیروهای دولتی قابل تشخیص نیست.

محمد علی احمدی گفت: ” متاسفانه همین حالا درمسیرشاهراه قسمیکه شما شاهد استید چندین رقم ارگانهای امنیتی است که تردد میکنند. ازقطعه محافظت عامه تا خارجیها تا پولیس، متاسفانه درینجا گاهی طالب ماین میگذاره، مردم ملکی کشته میشه وگاهی قطارهای محافظت عامه سرمردم فیرمیکند که این اشتباهات هم برای ما قابل قبول نیست وگاهی متاسفانه حتا خارجیها سرمردم فیرمیکنند”.

این در حالی است که پیش از این نیز مقامهای حکومتی وشهروندان غزنی از ناامنی واختطاف افراد درین مسیرابرازنگرانی کرده بودند.

شاهراه کابل- قندهار از مسیرهای عمده مواصلات در کشور می باشد که روزانه هزاران موتر مسافر بری و کالاهای تجاری از آن تردد می کنند.

نا امنی در این مسیر نه تنها باعث آزار و اذیت مسافرین می گردد، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز تاثیرات ناگواری را در پی دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل