اخبار ساحوی

نگرانی والی هرات از غضب زمین های دولتی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی هرات از زمینه سازی برخی ادارات دولتی در این ولایت برای غصب زمین­ های دولتی خبر میدهد. به گفته­ او این ادارات در بدل مقدار پولی که از سوی غاصبان به آنها داده می­شود مسئولیت­های خود در برابر مردم و قانون را نادیده میگیرند.

تا کنون از غصب زمین­های دولتی گفته­ های بسیاری شنیده ایم اما اینبار والی هرات گفته ­های تازه­ تری بر زبان می آورد. سید فضل الله وحیدی والی هرات می­گوید، تعدادی از ادارات دولتی با غاصبان زمین همکاری میکنند. به گفته­ آقای وحیدی این ادرات در بدل مقداری پولی که نصیبان شان می­شود چشم بسته برای غصب زمین­های دولتی زمینه سازی می­کنند. اما والی هرات از اداره خاصی نام نمی برد.

همچنان آقای وحیدی از محدودیت­ هایی می­گوید، که دست او را برای گرفتن زمین­های غصب شده کوتاه کرده است. به گفته­ی او اسناد عرفی و همچنین شرعی که از طریق آن زمین­های دولتی چند بار دست بدست فروخته شده نمی­گذارد که آنان زمین­های غصب شده را واپس گیرند و اگر اقدامی هم داشته باشد مجبور می­شود دست کم چندسالی برای بازگیری آنها صبر کند. چیزی که ظاهرن او را خسته کرده است.

رویهمرفته غصب زمین­های دولتی مشکل دیرینه ایست که در ولایت هرات وجود دارد و بار بار از بخش ­های مختلف در این ولایت صدای انتقاد و نگرانی بلند شده است و در کنار این کمتر خبری از بازگیری زمین­های غصب شده بگوش رسیده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل