علم و تکنالوژی

نیکول اوناپو مان اولین زن بومی امریکایی خواهد بود که به فضا سفر می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

نسا گفته است که فضانورد نیکول اوناپو مان، اولین زن بومی امریکا خواهد بود که به فضا سفر می‌کند.

مان به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود و پرواز در حال حاضر برای ۲۹ سپتامبر انجام می‌شود. جاش کاسادا، فضانورد ناسا، کویچی واکاتا، فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای جاپان و آنا کیکینا، فضانورد روسی به مأموریت Crew-5 خواهند پیوست.

ناسا می‌گوید این اولین پرواز فضایی او خواهد بود.

مان که در کالیفرنیا متولد شد، از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده فارغ التحصیل شد. او دو بار بر روی کشتی هواپیمابر مستقر شد و مأموریت های پروازی را برای پشتیبانی از عملیات‌های جنگی در عراق و افغانستان انجام داد. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته انجینری مکانیک از استانفورد دریافت کرد.

مان بود در جون ۲۰۱۳ توسط ناسا انتخاب شد به عنوان یکی از هشت عضو ۲۱ امین صنف فضانوردان ناسا قصد داشت بر عملیات ایستگاه فضایی قبل از مأموریت‌های احتمالی برای ماموریت‌های آینده به ماه، سیارک‌های نزدیک زمین یا در نهایت مریخ تمرکز کند.

در مصاحبه اخیر خود گفت: «بسیار هیجان انگیز است» که اولین زن بومی در فضا باشد. “من فکر می کنم مهم است که ما این موضوع را با جامعه خود در میان بگذاریم، به طوری که سایر بچه های بومی، اگر فکر می کردند که این امکان وجود ندارد یا متوجه شوند که برخی از آن موانعی که قبلا وجود داشت، واقعاً شروع به شکستن کرده اند، او گفت که وی یکی از اعضای ثبت نام شده قبایل سرخپوستان از دره گرد در کالیفرنیای شمالی است.

در حالی که مان در کتاب های تاریخ، فضانورد ناسا جایگاهی کسب خواهد کرد جان هرینگتونیکی از اعضای Chickasaw Nation، اولین بومی امریکایی در فضا بود که در سال ۲۰۰۲ با شاتل فضایی Endeavor پرواز کرد.

مان آموزش ناسا شامل آموزش فشرده در سیستم‌های ایستگاه فضایی بین المللی، پیاده روی فضایی، آموزش زبان روسی، رباتیک، آموزش فیزیولوژیکی، آموزش پرواز تی – ۳۸ و آموزش بقا در آب و بیابان است.

مان جوایز متعددی از جمله دو مدال هوایی، دو مدال تقدیر از نیروی دریایی و تفنگداران دریایی، دو مدال دستاورد نیروی دریایی و تفنگداران دریایی به دست آورده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل