Connect with us

رویداد های اخیر

هشدار از احتمال سرازیر شدن سیلاب در بعضی از ساحات حوزه‌های دریائی کشور

منتشر شده

در

(Last Updated On: میزان ۲۳, ۱۴۰۲)

وزارت آب و انرژی روز یک شنبه (۲۳میزان) از احتمال سرازیر شدن سیلاب و از دیاد سطح آب دریاها در بعضی از ساحات حوزه‌های دریائی کشور از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ (روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه) ماه میزان سال جاری هشدار داده است.

این وزارت در یک اعلامیه می‌گوید که بنا برتغیيرات اقلیمی و بر اساس تحلیل‌های مقایسوی ارقام ستیشن‌های هایدرومتیورلوژیکی و همچنان با درنظرداشت پیشگوئی اداره هواشناسی کشور و ارگان‌های معتبر بین‌المللی مبنی براحتمال ریزش باران نسبتاً شدید همراه با سیلاب‌های آنی در حوزه دریایی (پنج آمو، کابل و هلمند) پیش بینی میگردد.

اعلامیه افزوده است: «در تاریخ‌های متذکره احتمال سرازیر شدن سیلاب ناشی از بارندگی، و ذوبان برف با بلند شدن سطح آب در مسیر دریاهای (کوکچه، بغلان، پنجشیر، غوربند، لوگر، میدان، جلال آباد، کنر، لغمان، خوست، پکتیا و غزنی) و بعضی سیلبرهای مربوطه متصوراست.»

وزارت آب و انرژی از عموم اهالی پایین دست مناطق متذکره تقاضا نموده تا آگاهی کامل داشته و از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب یا آبخیزی خودداری نمایند و همچنان از اهالی بالادست تقاضا نموده است اینکه هنگام جاری شدن سیلاب و یا بلند رفتن سطح آب دریاها به مناطق پائین دست خبر بدهند تا بخاطر جلوگیری از تلفات انسانی مردم با خبر باشند.

رویداد های اخیر

مولوی عبدالکبیر: کشورهای منطقه به‌گونه مشترک ثبات و توسعه را گسترش دهند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

معاون سیاسی رئیس‎الوزرا در دیدار با معاون صدراعظم قزاقستان در کابل گفته است که کشورهای منطقه باید مشترکاً در اجرای پروژه های بزرگ منطقه‌ای سهیم شوند.

بربنیاد خبرنامه معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در این دیدار مولوی عبدالکبیر از سرمایه گذاران قزاقستان دعوت نمود تا در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

وی افزود که امارت اسلامی سرحدات افغانستان را به گونه کامل کنترول کرده، مواد مخدر و فساد را از بین برده و حاکمیت ملی مستقل را احیا نموده است.

به نقل از خبرنامه، معاون صدراعظم قزاقستان از پیشرفت‌ها در افغانستان توسط امارت اسلامی، قدردانی کرده و گفته است که کشورش آماده روابط تجارتی، ترانزیتی و سرمایه‌گذاری درازمدت با افغانستان می‌باشد.

ژومانگارین در زمینه اعطای بورسیه‌های تحصیلی به جوانان افغان ابراز آمادگی کرده و افزود که هم اکنون افغانستان نمونه یک کشور آرام در سطح منطقه است و به همین منظور جهان می‌خواهد در بخش‌های مختلف روابط خود را با امارت اسلامی برقرار نماید.

معاون صدراعظم قزاقستان همچنان خواستار آغاز پروازهای مستقیم میان کابل و الماتا شد و گفت که کشورش در بخش فرهنگی آماده همکاری دو جانبه با حکومت افغانستان است.

در کمتر از سه سال گذشته، امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که با ایجاد امنیت سراسری در افغانستان بیش از هرزمان دیگری فرصت تطبیق پروژه های بزرگ اقتصادی در کشور مساعد بوده و نیاز است که افغانستان به نقطه اتصال کشورهای منطقه مبدل شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

صلیب سرخ: شدت اخراج مهاجران افغان از پاکستان کاهش یابد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

یک مقام ارشد صلیب سرخ از حکومت پاکستان خواسته است که شدت اخراج مهاجران افغان را کاهش دهد تا به آنان به‌گونه بهتر رسیدگی شود.

الکساندر متیو، مسوول بخش آسیا و اقیانوس آرام فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، به خبرنگاران در دوحه گفته است که چالش‌های پیش روی عودت کنندگان افغان از پاکستان یکی از چندین موضوع مهمی بود که او در مورد آن با مقامات امارت اسلامی در کابل گفتگو کرده است.

وی افزود: «می‌دانید که در ماه‌های اخیر بیش از نیم میلیون نفر از مرز عبور کرده‌اند و احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد تعداد زیادی از برگشت کنندگان جدید خواهیم بود.»

به گفته وی، این احتمالاً بزرگترین جریان نقل مکان جمعیت در یک دوره زمانی کوتاه در آسیا پس از سال ۲۰۱۷ میان میانمار و بنگله‌دیش است.

پاکستان از ماه اکتوبر سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغان فاقد اسناد را اخراج کرده است.

آقای متیو خاطرنشان کرد که بسیاری از عودت کنندگان ده ها سال در پاکستان زندگی کرده اند و برای شروع یک زندگی جدید در افغانستان، بدون حمایت حکومتی یا بین المللی، آمادگی ندارند.

به گفته وی، کودکان نیمی از عودت کنندگان را تشکیل می‌دهند و موارد سوء تغذیه در میان آنان افزایش یافته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امانوف: ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه تاپی است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۹, ۱۴۰۳)

رئیس اجراییه‌ای پروژه تاپی گفته است که ترکمنستان متعهد به تکمیل پروژه ساخت خط لوله گاز از طریق افغانستان به پاکستان و هند است.

محمد میرات امانوف در نشست «سرمایه گذاری ترکمنستان در بخش انرژی» در پاریس گفته است که این کشور در پروژه تاپی مطابق با قوانین بین المللی به پیشرفت‌هایی دست یافته است.

وی افزود: «ترکمنستان در حال پیشرفت قابل توجهی در ساخت خط لوله گاز طبیعی تاپی است که هدف آن تامین سالانه ۳۳ میلیارد متر مکعب گاز به جنوب آسیا می‌باشد.»

امانوف تاکید کرد که ساخت لوله گاز در ترکمنستان تکمیل شده است و اکنون در مورد پیشبرد پروژه فراتر از این کشور مطابق با ستندردهای بین المللی بحث می‌شود.

رئیس اجرائیه‌ای پروژه تاپی همچنان خاطر نشان کرد که با استفاده از گاز طبیعی، انتشار گاز کاربن دای اکساید در هوا کاهش خواهد یافت.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!