رویداد های اخیر

هشدار طالبان به نیروهای خارجی: تا اول ماه می افغانستان را ترک کنید

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۵, ۱۴۰۰)

گروه طالبان امروز (چهارشنبه، ۲۵ حمل) از همه سربازان خارجی خواست تا مطابق توافقنامه دوحه همه نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، در صفحه تویتر خود گفته که اگر مطابق توافقنامه دوحه عمل شود مشکلات دیگر نیز حل خواهد شد.

مجاهد هشدار داده که اگر نیروهای خارجی مطابق توافقنامه دوحه از افغانستان خارج نشوند مشکلات افزایش خواهند یافت و مسوولیت آن بدوش کسانی خواهند بود که توافقنامه را عملی نکرده است.

این در حالی است که جوبایدن، رییس جمهوری امریکا گفته که تا تاریخ ۱۱ ماه سپتمبر همه نیروهای امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

از سوی دیگر، انتونی بلینکن، وزیر خارجه امور امریکا گفته که نیروهای دیگر ایتلافی در هماهنگی با نیروهای امریکایی به تاریخ ۱۱ ماه سپتمبر افغانستان را ترک خواهند کرد.

وزیر خارجه امریکا گفته است که یکجا با نیروهای ناتو به افغانستان آمده و یکجا این کشور را ترک خواهند کرد.

او در این باره گفت:” من در اینجا استم تا با متحدین خود از نزدیک کار کنم، با سرمنشی عمومی ناتو در مورد اصول که از اول تهیه کردیم، انتخاب کردیم  و یکجا بیرون میشویم.”

وزیر خارجه امریکا افزود:” ما در ماه های آینده در باره خروج نیروهای خود از افغانستان به گونه مصوون، حساب ده و هماهنگ با هم از نزدیک کار خواهیم کرد.”

این درحالی است که امروز وزیران خارجه و دفاع سازمان ناتو در باره خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحث خواهند کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل