رویداد های اخیر

هیأتی از وزارت خارجه افغانستان برای شرکت در نشست تاشکند عازم ازبکستان شد 

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سرپرست وزارت خارجه افغانستان امروز (یک شنبه ۲اسد) در راس یک هیئت بلند رتبه برای اشتراک در نشست بین‌المللی ازبکستان کابل را به قصد تاشکند ترک کرد.

قرار است نشست بین‌المللی تاشکند زیر نام امنیت و رشد اقتصادی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از بیست کشور و سازمان بین المللی به روز های دوشنبه و سه شنبه در پایتخت ازبکستان برگزار گردد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، هیئت هندی نیز در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

حکومت افغانستان انتظار دارد که در این نشست به تعاملات مثبت و سازنده با کشورهای منطقه و جهان دست پیدا کند و زمینه دوام کمک های بشر دوستانه به افغانستان مساعد شود.

حکومت افغانستان انتظار دارد که در این نشست درب تعاملات بیشتر جهان با دولت جدید افغانستان باز شود و به توقعات و نیازمندی‌های دولت و مردم افغانستان توجه جدی صورت بگیرد.

وزارت خارجه ازبکستان هدف از برگزاری این نشست را تفاهم در باره رویکردهای جهانی در تامین امنیت، ثبات، بازسازی و ادغام افغانستان به همکاری‌های منطقه ای گفته و تاکید کرده است که نشست بین‌المللی تاشکند به معنی مشروعیت دادن به حکومت جدید افغانستان نیست.

متعاقب نشست امنیت و انکشاف اقتصادی افغانستان درتاشکند، قرار است در۲۸ و ۲۹ ماه جولای نیز نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در این شهر برگزار شود که افغانستان عضو ناظر این سازمان است.

وضعیت سیاسی، امنیتی و بشری افغانستان در این نشست هم به بحث گرفته خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل