خبرهای تازه

واکنش ارگ به اظهارات صریح معاون اول رییس جمهور

Published

on

(Last Updated On: )

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله را به قوم پرستی و زبان پرستی متهم میکند وی میگوید که رییس جمهور قدرت را به تنهایی به قبضه خود و چند همکارش گرفته است.

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور در اظهارات اخیر خود گفته است که “رییس اجرایی، هر کسی که تاجک باشد را مقرر میکند و در رابطه به رییس جمهور، کسی که پشتو گپ بزند، خوب است، اما کسی که از لوگر باشد، بسیار خوبتر است.”

آقای دوستم نزدیکان رییس جمهور را نیز به ناکارایی متهم میکند زیرا میگوید که شماری از طالبان افغان در برابر طالبان پاکستانی ایستاده می شدند اما رییس امنیت ملی آنان را حمایت نکرد و از سوی رییس جمهور به آنچه عمل میکند که چند چهره محدود به وی مشوره میدهند.

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور میگوید، “استانکزی را به نام طالب و قاتل استاد ربانی میشناسند، ما هم نگران این حرکت ها هستیم که از کجا چه مشوره ای میگیرند.”

معاون اول رییس جمهور رفتن بی خبرانه رییس جمهور به بیمارستان ها و حوزه های امنیتی را تشریفاتی و بی ثمر میداند زیرا به باور وی رهبران حکومت بدون آنکه شایسته سالاری را مدنظر بگیرند قدرت را میان دسته های خود شان تقسیم میکنند.

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس جمهور نیز افزوده است که “رفتن به شفاخانه ها و دیدار از زخمی ها کارهای تشریفاتی است، ما اول نباید بگذاریم که شهید و زخمی بدهیم، تا اینکه به دیدار آنها برویم.”

در پایان روز حکومت افغانستان اعلامیه ای را در پیوند به سخنان معاون اول رییس جمهور اینگونه منتشر کرد:

“این اتهامات نیاز به بررسی و تحقیقات همه جانبه از سوی نهاد های عدلی وقضایی کشور دارد، تا صحت و عدم آن تثبیت و در مطابقت با قوانین کشور با آن برخورد شود.

در ضمن ایشان اتهام های جدی را به برخی نهاد های کشور نسبت داده است، که بدین ترتیب حکومت همچنان خود را مکلف می داند تا به شکایات آنعده از هموطنان ما که از سوی طالبان و سایر نیروهای درگیر جنگ های اخیر، مرتکب بد رفتاری و جرایم شده اند نیز رسیدگی نماید.

طرح این نوع مباحث در فضای مجازی و خارج از دایرۀ مراجع تصمیم گیری از یک طرف مانع اصلاحات بنیادی شده و از جانب دیگر فرصت را برای سؤ استفاده دشمنان کشور فراهم می کند.

معاون اول ریاست جمهوری به عنوان یک مقام ملکی از کلیه صلاحیت های قانونی و واگذار شده و ایشان از آن استفاده می نماید

و نیز در این علامیه نگاشته شده است که دیدگاه ها و راهکار های متفاوت در مراجع تصمیم گیر کلان کشور ارایه و پس از نقد و بررسی همه جانبه روی اجرایی شدن و بهبود امور تصمیم اتخاذ گردد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل