اخبار ساحوی

واکنش فعالان مدنی در مورد گفته های اخیر فرمانده پولیس کابل

Published

on

(Last Updated On: )

شماری از فعالان مدنی اظهارات روز گذشته فرمانده پولیس کابل را مضحک و خنده آور دانسته و آن را به معنای فرار از مسوولیت میدانند.

این فعالان عبدالرحمن رحیمی را به غفلت وظیفه یی در قتل فرخنده متهم کرده میگویند باید وی از سوی داد گاه عالی مورد بازپرس قرار گیرد.

دلیل قتل فجیع فرخنده  کوتاهی پولیس به ویژه غفلت وظیفه یی فرمانده پولیس کابل گفته شده است . فرماندهی که پس از قتل فرخنده به خانواده او نیز توصیه کرد برای زنده ماندن باید کابل را ترک کنند. اما حالا با گذشت  نزدیک به 50 روز از این رویداد ، فرمانده پولیس کابل فعالان مدنی و شماری از رسانه ها را به صدمه زدن به امنیت کابل و توطه علیه خودش  متهم میکند. حرف های که  فعالان مدنی ان را خنده اور میدانند.

عزیز رفیعی رییس مجتمع جامعه مدنی میگوید” متاسفانه فرار از مسولیت به اصل مبدل شده اگر همین نهاد های مدنی نمی بودند خون فرخنده به خاموشی سپرده میشد. “

به باور اعضای جامعه مدنی این دیگر برای مقام های دولت افغانستان رسم شده که برای فرار از مسوولیت اظهارات مضحک داشته باشند. انان میگویند ، باید فرمانده پولیس کابل از سوی داد گاه مورد بازپرس قرار گیرد.

نعیم نظری رییس شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر میگوید” فرمانده پولیس کابل این اظهارات را به خاطر پوشاندن نارسایی هایش در قتل فرخنده ابراز میکند داد گاه عالی باید او را در مورد غفلت وظیفه اش مورد بازپرس قرار دهد. “

شماری از نهاد های مدافع از حقوق خبر نگاران نیز رده های گوناگون پولیس کابل را به نارسایی ها در قتل فرخنده متهم میکنند و تاکید دارند اگر این اتهام  فرمانده پولیس کابل ثابت نشود او باید از نهاد های مدنی پوزش بخواهد.

مجیب خلوتگر رییس اجرایوی دیده بان حمایت از رسانه های ازاد گفت” اقای رحیمی با این حرف ها میخواهد تمرکز رسانه ها و داد گاه را به سوی دیگر کرده و بار مسوولیت خود را به دوش انان بیندازد.”

فرخنده نزدیک به 50 روز پیش از سوی افراد خشمگین  در زیارتگاه شاه دو شمشیره در قلب کابل به اتهام اتش زدن قران کریم با مشت و لگد کشته شده و جسدش  به اتش کشیده شد. اما بعد ها روشن شد که این اتهام نسبت به فرخنده بی بنیاد بوده است.

با وجود تماس های مکرر موفق نشدیم تا نظرفرمانده پولیس کابل را دراین مورد داشته باشیم.

گزارش فواد ناصری

 

Trending

خروج از نسخه موبایل