Connect with us

ورزش

ورزش، ۷ جدی، ۱۳۹۸

منتشر شده

در

ورزش

اسطوره ویست اندیز در آستانه جام جهانی ۲۰ آوره مشاور توپ اندازی افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۴, ۱۴۰۳)

دواین براوو، برنده دو بار جام جهانی کریکت ۲۰ آوره، به عنوان مشاور تیم افغانستان در بخش توپ اندازی پیش از این رویداد بزرگ در ویست اندیز و ایالات متحده امریکا معرفی شده است.

او به تیم افغانستان در جریان کمپ تمریناتی آنها می‌پیوندد.

تیم افغانستان پیش از این به جزیره های سنت کیتس و نویس در بحر کارائیب رسیده تا برای این رویداد آماده شود.

براوو بازی‌های بین المللی خود را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد.

او در ۴۰ تست، ۱۶۴ بازی یک روزه بین المللی و ۹۱ بازی۲۰ آوره اشتراک کرده و ۶۴۲۳ دوش انجام داده و ۳۶۳ ویکت به دست آورده است.

براوو در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ که ویست اندیز به قهرمانی رسید، بخشی از تیم بود و اخیراً در نقش مربی توپ اندازی تیم چنای سوپر کینگز در لیگ برتر هند کار کرده است.

افغانستان در گروه C جام جهانی ۲۰ آوره با ویست اندیز، نیوزیلند، نیو پاپوا گینیا و یوگاندا قرار دارد. بازی اول آنها مقابل یوگاندا در گویانا می‌باشد.

شبکه تلویزیونی آریانا در هفته جاری اعلام کرد که حق پخش جام جهانی ۲۰ آوره امسال را به دست آورده است.

اخبار، به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات در مورد این رقابت‌ها به‌طور منظم در سایت آریانا نیوز و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، پس حتماً با ما همراه باشید.

Continue Reading

ورزش

تلویزیون آریانا حق نشر مسابقات جام جهانی کریکت ۲۰آوره را به‌دست آورد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۳)

شبکه تلویزیون آریانا با مسرت اعلام می‌کند که حق پخش زنده، قانونی و انحصاری مسابقات جام جهانی کریکت ۲۰آوره را به‌دست آورده است.

این خبر قطعاً برای افغان‌هایی که طی چند ماه گذشته قدردانی خود را از تعهد تلویزیون آریانا به آوردن رویدادهای ورزشی بین‌المللی به خانه‌های شان در سراسر کشور نشان دادند، خوشحالی به بار می‌آورد.

بار دیگر، تلویزیون آریانا از نزدیک با شورای بین‌المللی کریکت همکاری کرده است تا این امکان را فراهم کند.

مقامات شورای بین‌المللی کریکت روز پنجشنبه گفتند، متعهد اند که مردم در سراسر کشور از دسترسی به رویدادهای ورزشی جهانی محروم نشوند.

این دور نهم جام جهانی کریکت ۲۰آوره است که به میزبانی امریکا و کارائیب برگزار خواهد شد.

این رویداد ورزشی از یک تا ۲۹ جون با حضور ۲۰ تیم مختلف برگزار خواهد شد.

بیست تیم برای مرحله اول این رویداد در چهار گروه پنج تیمی قرار می‌گیرند و هر تیم حداقل چهار بازی با سایر اعضای گروه خود در مرحله گروهی اولیه انجام می‌دهد.

دو تیم برتر هر گروه سپس به مرحله Super 8s راه می‌یابند و سه تیم انتهایی هر گروه حذف می‎شوند.

هشت تیم باقی‌مانده در مرحله Super 8s به دو گروه دیگر تقسیم می‌شوند و تیم‌ها باید سه بازی با رقبای گروه خود انجام دهند تا نیمه نهایی‌ها مشخص شود.

مرحله نیمه نهایی بین دو تیم برتر هر گروه Super 8s برگزار می‌شود و برندگان سپس به فاینل یکبار در باربادوس در ۲۹ جون راه خواهند یافت.

مکان‌های برگزاری مسابقات جام جهانی کریکت ۲۰آوره

در مجموع از سه محل در ایالات متحده امریکا و شش محل در کارائیب در طول مدت مسابقات استفاده خواهد شد.

شانزده رقابت در لادرهیل، دالاس و نیویورک برگزار می‌شود. مسابقه پرهیجان میان هند و پاکستان در استدیوم بین‌المللی کریکت ناسائو در منطقه لانگ‌آیلند نیویورک به تاریخ ۹ جون خواهد بود.

چهل‌ویک مسابقه در کارائیب در میان شش کشور مختلف و نیمه‌نهایی در ترینیداد و توباگو و گویان برگزار خواهد شد.

هر مسابقه‌ای که با تساوی تمام شود، یک سوپرآور انجام می‌شود و اگر سوپرآور مساوی باشد، سوپر آوورهای بعدی تا زمانی که یک برنده وجود داشته باشد، صورت می‌گیرد.

همچنین زمان بیشتری برای اطمینان از کامل شدن تمام مسابقات حذفی در مرحله نیمه نهایی و نهایی این رویداد در دسترس است.

تلویزیون آریانا این مسابقات را به صورت زنده و اختصاصی پخش خواهد کرد. اخبار و اطلاعات مسابقات به طور منظم منتشر می‌شود، بنابراین، فراموش نکنید که این ویب‌سایت را برای به‌روز رسانی سر بزنید.

Continue Reading

ورزش

اتک‌انرژی‌ قهرمان فصل سوم لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۳)

تیم اتک‌انرژی‌اف‌سی در مسابقه آخر و شصت‌وپنجم لیگ قهرمانان افغانستان ۲۰۲۳ امروز (چهارشنبه، ۲جوزا) با نتیجه ۲ بر صفر تیم عدالت‌فراه را شکست داد و قهرمان این فصل شد. اتک‌انرژی در سال ۲۰۲۲ نیز قهرمان فصل دوم این لیگ شده بود.

تیم اتک‌انرژی‌ در این فصل در یازده بازی، ۱۱ بُرد داشته و هیچ گولی هم در این مسابقات نخورده است.

این تیم در فصل سوم مسابقات لیگ قهرمانان افغانستان ۴۱ گول به ثمر رسانده است.

در فصل سوم این رویداد ورزشی هیجان‌انگیز، دوازده تیم شرکت کردند که از ۱ ثور سال ۱۴۰۳ شروع شد و تا دوم جوزا ادامه یافت.

این رقابت‌ها توسط شبکه تلویزیونی آریانا به‌گونه قانونی، زنده و انحصاری در فدراسیون فوتبال افغانستان با حمایت مالی انرژی ویکتور نشر شد.

مراسم عقد قراردادهای دو جانبه و سه‌جانبه این مسابقات روز یکشنبه (۱۹ حمل) میان تلویزیون آریانا، فدراسیون فوتبال و ویکتور انرژی برگزار شد.

این رقابت‌ها در استدیوم پنج‌هزار نفری فدراسیون فوتبال کشور در کابل برگزار شد و به مدت ۳۳ روز و در مجموع ۶۶ بازی بود.

این مراسم در استودیوهای تلویزیون آریانا برگزار و قرعه‌کشی توسط احمد الله وثیق، رئیس عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان انجام شد. محمد یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان، حافظ احمد جان زدران، معاون تخنیکی و مسلکی ریاست تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال افغانستان، محمد طاهر رؤفی، رئیس تخنیک فدراسیون فوتبال افغانستان، لطف الله ستانکزی، رئیس تجارتی تلویزیون آریانا، غلام ربانی عباس، مدیر انرژی ویکتور، میر احمد بهره، مسوول روابط عمومی گروه شرکت‌های پامیر و نمایندگان باشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور داشتند.

تیم‌های فصل سوم این لیگ سرسبز یاشلر فاریاب، جوانان واحدی، اتک انرژی، سرخ‌پوشان خوافی، ابومسلم فراه، استقلال کابل، خدیم، خراسان، عینو مینه‌، میوند، عدالت فراه و موج ساحل بودند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!