رویداد های اخیر

وزارت امر به معروف: دکان داران باید نماز های پنج‌گانه را در مسجد ادا کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت امر به معروف و نهی از منکر در برخی از حوزه های کابل به تازگی دستور داده که دکان داران باید برای ادای نمازهای پنج گانه در مساجد حضور یابند.

مسئولان وزارت امربه معروف و نهی از منکر امارت اسلامی در برنامه حساب دهی دولت به ملت ابلاغ این دستور را تایید کردند.

در این دستور آمده است پس از این تمامی دکانداران باید دکان‌های‌ شان را هنگام اداری نماز جمعه ببندند و در مساجد حضور یابند. دکانداران همچنان مکلف هستند نمازهای پنج‌گانه را در جماعت ادا کنند.

در محافل خوشی ساز و آواز وجود نداشته باشند و دکان داران از به کرایه دادن وسایل ساز وآواز خود داری کنند.

عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امربه معروف و نهی از منکر گفت: “بلی این مکتوب به حوزه هفتم ابلاغ شده است و از دکانداران خواسته شده تا لوازم ساز و آواز را برای هیچ کسی به کرایه ندهند.”

در همین حال معین نظامی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است که برای اصلاحات در صفوف نیروهای امنیتی بیش از ۸۰۰ تن از افراد زیرسن و معتاد به مواد مخدر و آن عده از نیروهای که صورت شان به شریعت اسلامی آراسته نبود از صفوف نیروها اخراج شده اند.

عبدالرحمن منیر، معین نظامی وزارت امربه معروف و نهی ازمنکر گفت: “برای پاک سازی صفوف نیروهای امارت اسلامی از افراد زیر سن معتاد و اشخاص فاسد کار کردیم و امر به خوبی‌ها و نهی از منکرات یکی از کارهای مهم این وزارت است.”

وزارت امر به معروف و نهی از منکر یکی از نهاد های مهم در ساختار امارت اسلامی است که مسئولیت اصلاح جامعه را دارد و حدود هشت هزار محتسب این وزارت هم اکنون در سراسر کشور سرگرم کارهای اصلاحی هستند.

Trending

خروج از نسخه موبایل