اخبار ساحوی

وزارت امور داخله مدیریت مصارف و معاشات پولیس را خود در اختیار می گیرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

تفاهمنامه ی انتقال این مسئولیت امروز میان  وزارت داخله و اداره توسعه ای سازمان ملل متحد امضا شد. این مسئولیت در 18 ماه آینده در اختیار وزارت داخله قرار خواهد گرفت.

مصارف پولیس ملی پیش از این از سوی صندوق وجهی نظم و قانون برای افغانستان پرداخت می شد و اداره توسعه ای سازمان ملل آن را مدیریت می کرد.

 

مصارف پولیس افغانستان، از سوی صندوق وجهی نظم و قانون برای افغانستان (لتفا) پرداخت می شود و اداره توسعه سازمان ملل یو ان دی پی آن را مدیریت می کند.

پیش از این گزارش های به نشر رسید که به دلیل سوء مدیریت صد ها ملیون دالر مصارف پولیس حیف و میل شده و رییس جمهور غنی نیز خواهان آن شده بود تا مدیریت این مصارف در اختیار وزارت داخله قرار گیرد.

اکنون تفاهنمامه انتقال این مسوولیت به وزارت داخله میان وزیر داخله و رییس یو این دی پی به امضا رسید.

نورالحق علومیوزیر امور داخله کشور میگوید”می توانم به اطمینان بگویم تدوین سند پروژه جاگزین لتفا، آغاز به کار پرسونل ملکی و تغییراتی که در وزارت داخله رونما گردیده باعث افزایش چشم گیر شفافیت و حسابدهی خواهد گردید”.

 

تا 18 ماه دیگر ظرفیت سازی برای این مدیریت در وزارت داخله صورت می گیرد و پس از این وزارت رسماً مسوول کنترول پرداخت مصارف پولیس می باشد.

دکلس کی رییس عمومی اداره انکشاف ملل متحد میگوید” این تصمیم جدید پاسخ به چالش های است که خواهان تغییر آن هستیم،یو ان دی پی نمی تواند به تمام چالش ها رسیده گی کند که توسط حکومت شناسایی شده است به همین دلیل ما ضروریات را اولویت بندی کردیم تا به صورت واقع بینانه اهداف را در 18 ماه بدست بیاوریم”

وزیر امور داخله همچنان تاکید می کند که پیروزی در برابر فساد به مثابه پیروزی در برابر تروریستانی است که می خواهند از طریق افغانستان جهان را نا امن سازند.

آقای علومی گفت”پیروزی ما به معنای پیروزی علیه تمام دهشت افگنان و تروریست های است که امروز نه تنها اولاد افغانستان را به چالش کشیده فکر می کنم که در فکر بی ثباتی و ضرر رساندن به جهان هستند”

220 نفر در دوازده تیم تخنیکی در 6 ماه برای آماده ساختن متن این تفاهمنامه کار کرده اند.

 

گزارشگر حمید صدیقی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل