رویداد های اخیر

وزارت انرژی و آب از احتمال وقوع سیلاب در برخی ولایات کشور هشدار داد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۶, ۱۴۰۲)

وزارت انرژی و آب از احتمال وقوع سیلاب در برخی از ولایات کشور هشدار داده است. به گفته این وزارت، ۲۱ ولایت که بیش‌تر ولایات مرکزی اند، احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها متصور است.

ریاست اطلاعات و نشرات وزارت انرژی و آب درخبرنامه‌‌ای گفته است: «احتمال وقوع سیلاب و ازدیاد سطح آب دریاها در بعضی از ساحات حوزه‌های دریایی کشور از ۶ الی ۷ ماه حمل پیش‌بینی شده است.»

در خبرنامه آمده است، بنابر تغيیرات اقلیمی و براساس تحلیل‌های مقایسوی، ارقام ستیشن هایدرومتیورلوژیکی و هم‌چنان با درنظرداشت پیش‌بینی اداره هواشناسی کشور و نهادهای معتبر بین‌المللی مبنی براحتمال ریزش باران و برف نسبتاً شدید همراه با سیلاب‌های آنی در حوزه دریایی (پنج آمو، شمال، هریرود، هلمند و کابل) پیش‌بینی می‌گردد.

احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارندگی، ذوب شدن برف با بلندشدن سطح آب در مسیر دریاهای کوکچه، تالقان، بغلان، سمنگان، بلخ، جوزجان، فاریاب، بادغیس، هرات، فراه، ارزگان، لوگر، کابل، خوست، پکتیا، پکتیکا، غوربند، پنجشیر، کنر، لغمان و بعضی سیل‌برهای مربوط متصور است.

در خبرنامه هم‌چنان از باشندگان مناطق متذکره خواسته شده است که از نزدیک شدن به سواحل دریاها به خصوص هنگام سیلاب یا آب خیزی خودداری کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل