تجارت

وزارت تجارت: امسال ۸ میلیارد دالر برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌شود

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۲)

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که در سال جاری اقداماتی را برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی روی دست گرفته‌اند تا بتوانند زمینه سرمایه‌گذاری را به ارزش هشت میلیارد دالر امریکایی در بخش زراعت، استخراج معادن و پروسس آن فراهم کنند.

به گفته مسوولان در این وزارت، هرگاه این سرمایه‌گذاری صورت گیرد، تحول بزرگی در توسعه اقتصادی کشور صورت خواهد گرفت.

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، در این مورد می‌گوید: «هشت میلیارد دالر دیگر امسال سرمایه‌گذاری می‌شود و کارهای عملی تعداد زیادی از پروژه‌ها شروع شده و ما امیدوار به این هستیم که روند تجارت ما و روند سرمایه‌گذاری ما امسال نسبت به سال گذشته خیلی عالی باشد.»

شماری از تاجران همچنان می‌گویند که باید زمینه سرمایه‌گذاری‌ها بزرگ در کشور فراهم شود تا اقتصاد افغانستان با سرعت بیشتر تقویت شود.

در همین حال، خان‌جان الکوزی، عضو اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری از تطبیق پروژه‌های انکشافی و زیربنایی در سال جاری استقبال کرده است.

آقای الکوزی گفته است: «تطبیق پروژه‌ها برای اقتصاد افغانستان یک گام مثبت است، اگر این پروژه‌ها عملی شود، تغییرات اساسی و موثر در بخش بیکاری و رشد اقتصاد افغانستان ایجاد خواهد شد.»

از سویی هم، آگاهان اقتصادی نیز گفته‌اند که هرگاه وزارت صنعت و تجارت بتواند زمینه سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دالری را فراهم کند، یک تحول مهم اقتصادی در کشور تلقی خواهد شد.

وزارت صنعت و تجارت قبلاً گفته بود که پایگاه نظامی پیشین نیروهای خارجی را به زون‌های اقتصادی مبدل می‌سازد اما تا هنوز به نظر می‌رسد که گام‌های عملی در این مورد برداشته نشده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل