رویداد های اخیر

وزارت حج و اوقاف پول باقیمانده حجاج را پس می‌دهد

Published

on

(Last Updated On: )

وزیر حج اوقاف می‌گوید که برای مراسم حج امسال به صورت مجموعی ۵۳ میلیون دالر از حجاج جمع آوری شده بود اما  ۴۶ میلیون دالر مصرف شد و شش میلیون دالر باقی مانده برای حجاج پس داده می‌شود.

امسال هرفرد برای ادای فریضه حج ۴۱۳۰ دالر امریکایی پرداخت کرده بود اما از این مقدار ۳۶۱۴ دالر مصرف شده است. مسئولان وزارت حج و اوقاف می‌گویند که به هر حاجی ۵۱۵ دالر را پس می‌دهند.

نورمحمد ثاقب، وزیر حج و اوقاف در یک نشست خبری در کابل گفت: “ما برای حجاج مقدار پول باقی مانده را از طریق بانک تادیه می‌نماییم. همه حجاج می‌توانند این پول را در ولایات از ریاست های این وزارت به دست بیاورند.”

شماری از حجاج که برای گرفتن پول باقی مانده حضوریافته بودند از خدمات بهتر در مراسم حج خرسند اند و می‌گویند نظر به سال‌های گذشته هماهنگی با بخش مدیریتی بیشتر و استادان رهنما نیز به صورت کامل برای حجاج خدمات ارایه می کردند.

حاجی عبدالمنیر گفت: “ما از خدمات امسال که برای حجاج انجام شده خرسند هستیم و همه چیز به خواست حجاج بود خصوصا استادان رهنما .”

مقامات وزارت حج اوقاف می‌گویند به دلیل مشکلات امسال برای مصارف حج نسبتا پول بیشتر جمع آوری شده بود و در این میان مصارف استادان رهنما از سوی این وزارت پرداخت شده است.

علاوه بر کمبود سهمیه افغانستان در حج امسال، مشکلات در پرواز ها نیز یکی از عوامل دیگری فراراه حجاج بود.

هرچند در سال های گذشته بیش از سی هزار تن از افغانستان در مراسم حج شرکت می‌کردند، امسال این تعداد به ۱۳ هزار تن می‌رسید.

وزارت حج و اوقاف می‌گوید تلاش می‌کنند در سال آینده این مشکل را حل کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل