Connect with us

رویداد های اخیر

وزارت دفاع؛ افراد کلیدی طالبان در جنوب کشور کشته شدند

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۱۷, ۱۳۹۹)

وزارت دفاع امروز (شنبه ۱۷عقرب) میگوید که در نتیجه حمله‌های هوایی نیروهای افغان بر یک گردهمایی طالبان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند، ۱۰تن از اعضای این گروه به شمول مسوول استخبارات طالبان برای این ولسوالی کشته شدند.

این وزارت گفته است که در این حمله‌های هوایی “والی نام نهاد طالبان برای ولایت هلمند” نیز زخم برداشته است.

در همین حال، وزارت دفاع افزوده است که نیروهای افغان ولسوالی ارغنداب ولایت کندهار را نیز از وجود طالبان پاکسازی کرده است .

جنرال یاسین ضیا، ستر درستیز قوای مسلح، که در حال حاضر در ولایت کندهار دیدن نمود، میگوید که در جریان عملیاتها در ولسوالی ارغنداب بیشتر از ۵۰۰ جنگجوی طالب کشته شدند.

به گفته جنرال ضیا قوماندان مهم طالبان نیز در این نبردها جان باختند.

در همین حال، جنرال عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله که با یاسین ضیا به ولایت کندهار رفته است میگوید که طالبان در کندهار، هلمند و اروزگان برای باج گرفتن در میز مذاکرات خشونتها را افزایش داده اند.

به گفته جنرال صبور پس از ارغنداب علمیاتها برای پاکسازی بعضی مناطق ولسوالیهای پنجوایی و ژری روی دست گرفته اند.

از سوی دیگر، جنرال تادین خان، قوماندان امنیه کندهار، بدون اینکه جزییات بدهد میگوید که نبردهای اخیر در کندهار بر ضد وی یک توطیه میباشد که در داخل نظام خصوصأ در کندهار به راه انداخته شده است.

تادین خان ادعا میکند که در میان طالبان جنگجویان خارجی نیز شرکت کرده بود.

مقامهای محلی کندهار نیز میگویند که در این عملیات پاکسازی ولسوالی ارغنداب به شمول قوماندانان مهم طالبان، ۴۰۰ جنگجوی این گروه کشته شدند.

شماری از باشنده گان این ولسوالی میگویند که میخواهند به خانههای شان برگردد تا باغها و خانههای خود را تحت کنترول داشته باشد.

مقام امنیتی میگویند که باشندهگان بیجا شده ولسوالی ارغنداب میتوانند به خانهها شان برگردد.

نیروهای افغان میگویند که این ولسوالی حالا به گونه کامل تحت تصرف نیروهای افغان است و در حال حاضر مناطق که از سوی طالبان ماین گذاری شده بودند، پاکسازی میشوند.

وزارت دفاع گفته است که دراین عملیات که در چارچوب حالت دفاع فعال و در پاسخ به حملات طالبان انجام شدند؛ مقدار زیاد سلاح و جنگ افزار طالبان با ۱۰ عراده وسایط نقلیه شان نیز تخریب گردیدند.

مقامهای امنیتی افغان در باره تلفات نیروهای افغان در جریان این عملیاتها ابراز نظر نکرده است.

طالبان تا حال در این ادعاها چیزی نگفته اند.

Advertisement

رویداد های اخیر

پاکستان اقامت مهاجران افغان دارای کارت ثبت نام را تا دو ماه دیگر تمدید کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

کابینه پاکستان روز جمعه مدت اعتبار اقامت دارندگان کارت ثبت نام موسوم به «پی‌او‌آر» را تا ۳۰ ماه جون تمدید کرد.

روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که با تمدید مهلت این کارت، مهاجران می‌توانند به مکتب، حساب‌های بانکی و سایر سهولت‌ها دسترسی داشته باشند.

این در حالیست که پاکستان دو هفته پیش مرحله دوم اخراج مهاجران فاقد اسناد را آغاز کرد.

مرحله اول اخراج مهاجران غیر قانونی از پاکستان در ماه نومبر سال گذشته آغاز شده بود، و تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار شهروند افغان به کشور بر گشته اند.

به گفته سازمان ملل متحد، حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان در پاکستان زندگی می‌کنند.

دفتر صدر اعظم پاکستان در اعلامیه‌ای گفته است که دارندگان کارت‌ پی‌او‌آر بعد از تکمیل اخراج اتباع خارجی غیرقانونی آغاز خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سفر یک مقام ارشد امریکایی به قطر و پاکستان برای گفتگو در باره افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است که جان بس، سرپرست معینیت امور سیاسی این وزارت برای گفتگو در باره افغانستان و مسایل منطقه‌ای به قطر و پاکستان سفر می‌کند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای روز جمعه (۷ ثور) گفته است که سفر جان بس از ۲۶ اپریل آغاز و به تاریخ ۳۰ اپریل پایان می‌یابد.

در اعلامیه آمده است: «وی در دوحه قطر با مقامات ارشد دولت قطر و سایرماموریت‌های دیپلوماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفتگو کند.»

اعلامیه افزوده است که آقای بس در اسلام آباد پاکستان با مقامات ارشد این کشور دیدار خواهد کرد تا «در مورد طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه به‌حیث بخشی از مشارکت ایالات متحده و پاکستان گفتگو کند.»

جان بس در اداره دونالد ترمپ بین دسمبر ۲۰۱۷ و جنوری ۲۰۲۰ به‌حیث سفیر امریکا در کابل کار کرده بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۳)

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان در ارتباط به اتصال شمال آسیا به جنوب آسیا و کاهش هزینه‌های ترانزیتی و ترانسپورتی در قلمرو سه کشور در کابل برگزار شد. در این نشست در مورد ایجاد کمیته مشترک تخنیکی برای تداوم گفتگوها نیز توافق صورت گرفت.

وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌ای نوشته که نشست سه‌جانبه به رهبری نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت، چاکی‌اف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان برگزار شده است.

براساس خبرنامه، این نشست در ادامه نشست‌های دوجانبه که میان سه کشور دایر شده بود، برگزار گردیده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!