اخبار ساحوی

وزارت دفاع:مرحله نهایی انتقال مسوولیت های امنیتی به نیرو های افغان درآینده نزدیک آغاز میگردد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مقام نخست وزارت دفاع ملی افغانستان پس از ارزیابی توانایی های نیرو های ملی افغانستان در ولایت های فاریاب، جوزجان و سر پل از زمان آغاز روند پنجم انتقال مسوولیت های امنیتی از نیرو های بین المللی به نیرو های افغان در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر دفاع  مراحل گذشته این روند را پر دستاورد خوانده گفت: اکنون نیرو های افغان آماده اند تا امنیت سرتا سر کشورشان را تامین کنند.

به اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده روند واگذاری مسوولیت های امنیتی از نیرو های خارجی به نیرو های افغان در بر گیرنده پنج مرحله است. که تابحال نیرو های ناتو حدود هشتاد در صد محلات مسکونی را در چهار مرحله به نیرو های افغان واگذار کرده اند.

انتظار میرود ‌ تا پایان سال ۲۰۱۳ مرحله پنجم این روند نیز اجرا و مسئوولیت تامین امنیت تمام نقاط افغانستان به نیروهای افغان واگذار شود.

بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی افغانستان با ستایش از کارکرد های اردوی ملی در روند تامین امنیت گفت: “بررسی های ما از تمام محلات و مراکز همین است که هرجای را که نیروهای خارجی به نیرو های افغان واگذار نموده مردم از حکومت ما استقبال کرده و نیرو های ما قادراست تا تامین امنیت سرتاسر کشور را مستقلانه بگیرند”.

ادامه ی حمایت پاکستان از پناه گاه های امن هراس افگنان در خاک پاکستان از نگرانی های دایمی مقام های افغان در چند سال گذشته دانسته میشود که بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی به آن اشاره کرده گفت:”

“کشور های معین و حلقات معینی است که نمیخواهند در کشور ما ثبات برقرار شود و از این طالبان به عنوان نوکران خود استفاده میکنند و بدون شک اگر مداخله خارجی نباشد ما این مشکل را هرکز نمیداشته باشیم”.

مقام های نظامی ارتش افغانستان در حالی از آغاز دور پنجم  روند انتقال مسوولیت های امنیتی در آینده نزدیک خبر میدهند که هنوز هم کمبود تجهیزات پیشرفته نظامی برای نیرو های افغان به یکی از نگرانی های عمده پا برجا دانسته میشود.

Trending

خروج از نسخه موبایل