رویداد های اخیر

وزارت دفاع از ترمیم بیش از ۳۰۰ واسطه نقلیه نظامی خبر داد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۵, ۱۴۰۲)

وزارت دفاع امارت اسلامی می‌گوید که تیم فنی قول اردوی ۲۰۵ البدر این وزارت ۳۰۰ واسطه نقلیه نظامی تخریب‌شده را ترمیم کرده است.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که وسایط ترمیم‌شده شامل ۱۵۰ موتر اکمالاتی کاماز، ۱۲۵ زره پوش هاموی، ۲ تانک ضربتی، ۴ تیلر، ۱۰ فورک لیفت و ۱۵ آمبولانس نوع هاموی است.

همزمان با این، تیم فنی لوای دوم قول اردو ۲۰۳ منصوری نیز ۴۱ عراده وسایط مختلف النوع نظامی را ترمیم و آماده استفاده قرار داده است.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع، گفته است که پیش از این نیز صدها واسطه نقلیه دیگر از سوی تیم‌های انجنیری و فنی این وزارت ترمیم شده‌ است.

به نقل از وزارت دفاع، امریکایی‌ها هنگام خروج از افغانستان تعداد زیادی از وسایط نقلیه نظامی خود را تخریب کردند.

در همین حال، مجلس نمایندگان امریکا در گزارشی گفته که پس از خروج نظامیان این کشور از افغانستان، تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۷ میلیارد دالر به‌جا مانده است.

پیش از این نیز چندین نهاد بین‌المللی گفته بودند که ممکن است امارت اسلامی برای ترمیم تجهیزات تخریب‌شده به‌ جامانده از کشورهای روسیه و چین کمک بخواهد.

از سویی هم، آگاهان در حوزه نظامی گفته‌اند که ترمیم این وسایط، امارت اسلامی را تقویت می‌بخشد مشروط بر آنکه این وسایط از سوی افراد مسلکی مورد استفاده و نگهداری قرار گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل