تجارت

وزارت شهرسازی تفاهمنامه ساختمانی را با دولت روسیه امضا کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

 

مسوولین در وزارت شهر سازی میگویند روسیه برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی و ساختمانی در افغانستان اظهار آمادگی کرده است.

درهمین حال وزارت شهرسازی افغانستان می گوید تفاهمنامه یی را با روسیه  امضا کرده است که بر بنیاد آن ده ها شرکت روسی در افغانستان سرمایه گذاری خواهند کرد.

وزارت شهرسازی ابراز امیدواری کرده است که با عملی شدن تفاهمنامه زمینه کار برای هزاران  تن مساعد خواهد شد.

مقام های بلند پایه روسیه گفته اند افغانستان به سوی خودکفایی دربخش انرژی درحرکت است و بازرگان روس اماده اند که دراین بخش پروژه هایی را عملی کنند.

ازسوی دیگر وزارت شهرسازی می گوید با ده ها شرکت ساختمانی روسی تفاهمنامه یی را امضا کرده است که این شرکت ها با حکومت افغانستان به گونه مشترک حاضر به سرمایه گذاری اند.

نفیسه نعمتی  سخنگوی وزارت شهرسازی گفت” ما با روسیه به تفاهم رسیده ایم تا شرکت های ساختمانی روس در افغانستان با حکومت به گونه شراکت سرمایه گذاری کنند تصدی خانه سازی ما هم فعال می شود.”

طبق خبردیگر برخی شرکت های عربی نیز به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق شده اند شماری از مسوولان شرکت های خصوصی می گویند این شرکت ها علاقه مند به سرمایه گذاری اند اما وجود فساد اداری انان را متزلزل ساخته است .

ضیاالحق ضیا مسوول یک شرکت خصوصی میگوید ” شرکت ها می خواهند درافغانستان سرمایه گذاری کنند اما بنابر وجود فساد در اداره های حکومتی سرمایه گذاری نمی کنند فساد در حکومت یک مشکل بزرگ است.”

وزارت شهرسازی می گوید دراین اواخر شرکت های روسی و برخی شرکت های خارجی دیگر علاقه مند به سرمایه گذاری درافغانستان شده اند به گفته وزارت تفاهمنامه با روسیه امضا شده و با شرکت های حوزه خلیج گفتگو ها جریان دارد .

 

Trending

خروج از نسخه موبایل