رویداد های اخیر

وزارت مالیه: تحریم‌ها سبب‌ شده تا حکومت نتواند پروژه‌های بزرگ اقتصادی را روی‌دست گیرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲, ۱۴۰۱)

وزارت مالیۀ امارت اسلامی افغانستان می‌گوید در شانزده ماه گذشته تحریم‌های جهانی بالای نظام بانکی افغانستان سبب شده تا حکومت نتواند آن‌چنانی که لازم است افغانستان را در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار دهد.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه گفته است این تحریم‌ها بیشتر بر مردم افغانستان تاثیرات داشته و کابل خواهان رفع تمامی تحریم‌های اقتصادی از سوی جامعه جهانی است.

آقای حقمل گفت: «در پانزده ماه گذشته، یکی از مشکلات ما در بخش اقتصاد منجمدماندن پول‌های مردم افغانستان بوده و هم‌چنان محدودیت بالای سیستم بانکی که سبب شده کاروبار ما را متأثر بسازد.»

به گفته مسوولان وزارت مالیه، تحریم‌ها سبب شده تا نتوانند پروژه‌های بزرگ اقتصادی را روی‌دست گیرند.

از سویی هم، شماری از سرمایه‌گذاران ابراز کرده‌اند که هنوز جریان انتقال پول به حالت عادی برنگشته و آنان نمی‌توانند آزادنه پول را از طریق سیستم‌های جهانی انتقال دهند.

در همین حال، آگاهان اقتصادی گفته‌اند که وزارت مالیه تماس و هماهنگی خود را با نهادهای مالی بین‌المللی بیشتر کند تا بتواند راهی را برای حل این مشکلات پیدا کند.

به باور آگاهان اقتصادی، تا زمانی که مشکلات مالی در بانک‌ها حل نشود و تحریم‌ها رفع نشود، سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری‌ شان با مشکلات روبه‌رو خواهند بود

Trending

خروج از نسخه موبایل