Connect with us

رویداد های اخیر

وزارت مالیه تعرفه گمرکی صادرات منرال‌ها را به ۲۵ درصد افزایش داده است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت مالیه می‌گوید که تعرفه گمرکی منرال‌های غیر پروسس شده را که قبلاً ۵ درصد بود، اکنون به ۲۵ درصد افزایش داده است و افزوده که به اساس این تصمیم، تعرفه گمرکی در هر تن منرال پروسس شده ۱۰ درصد تعین شده است.

از سوی هم، مسوولان اتاق صنایع و معادن می‌گویند که قادر به پرداخت تعرفه‌های گمرکی تعین شده از سوی این وزارت نیستند و از حکومت می‌خواهند دراین مورد تجدید نظر کند.

مسوولان این وزارت می‌گویند که این قیمت را نظر به جایگاه صادرات کشور در بازارهای جهانی تعین کرده‌اند.

منرال های صادراتی افغانستان در بازارهای جهانی از جمله چین، هند، بریتانیا، جرمنی، ترکیه، امریکا، جاپان، اندونیزیا و مالیزیا از جایگاه خاص برخوردار است.

با این حال، مسوولان اتاق صنایع و معادن افغانستان با این تصمیم وزارت مالیه مخالفت کرده می‌گویند که کمیته تعرفه وزارت مالیه بر اساس محاسبه سکتور خصوصی تعرفه را بلند ببرند. زیرا به گفته آنان با افزایش بیست و درصدی تعرفه تاجران زیان خواهند دید.

درهمین حال، اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که در نتیجه افزایش ظرفیت کارخانه‌های پروسس منرال‌ها در کشور، افغانستان در سال جاری توانسته یک میلیون تُن منرال صادر کند و می‌افزاید که اگر مشکلات برق این کارخانه‌های پروسس منرال حل شود، صادرات منرال‌های پروسس شده نیز افزایش خواهد یافت.

تجارت

Supreme leader approves budget for 1403 solar year

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۳)

The Supreme Leader of the Islamic Emirate of Afghanistan has ratified the national budget for fiscal year 1403 (solar year) after a “thorough review and consideration.”

This year’s national budget has been meticulously crafted to address the needs and priorities of the people, IEA spokesman Zabihullah Mujahid said on Tuesday.

As with the previous year, the budget has been drawn up exclusively using domestic revenues.

The Ministry of Finance will, as always, incorporate the national budget for the fiscal year 1403 into the country’s financial system, Mujahid said.

All associated sectors, both ordinary and developmental, will be managed with full transparency and in accordance with standard procedures, he added.

No further details were given.

Continue Reading

رویداد های اخیر

تاریخ برگزاری نشست سوم دوحه درباره افغانستان تعیین شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۳)

سازمان ملل متحد اعلام کرده که قرار است نشست سوم دوحه در مورد افغانستان در ۱۰ و ۱۱ ماه سرطان (۳۰ جون و ۱ جولای) برگزار شود.

این نهاد بین‌المللی روز سه‌شنبه (۱ جوزا)، با ارایه معلومات در مورد دیدار اخیر معاون سرمنشی سازمان ملل با مقام‌های امارت اسلامی و برخی از چهرهای افغان در بیانیه‌ای نگاشته است که در نشست آینده دوحه فعالان جامعه مدنی نیز حضور خواهند داشت.

این سازمان رسماً از امیرخان متقی دعوت کرده تا در این نشست اشتراک کند.

درهمین حال، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که در مورد اشتراک افغانستان در این نشست آینده دوحه گفتگوها جریان دارد.

برخی از آگاهان برگزاری این نشست را با توجه به وضعیت جهان مهم می‌دانند، زیرا به باور آنان نیاز است تا افغانستان عضو رسمی جامعه‌ی بین‌المللی باشد.

سازمان ملل هدف از نشست سوم دوحه را افزایش تعامل بین‌المللی با امارت اسلامی به‌صورت «منسجم و ساختارمند» عنوان کرده است.

گفتنی است که معاون سرمنشی سازمان ملل از ۲۹ ثور تا ۱ جوزا با مقام‌های امارت اسلامی و شماری از چهرهای سیاسی افغان در داخل کشور، از جمله حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان دیدار کرده است.

وی در این دیدار از امارت اسلامی خواسته است تا در نشست سوم دوحه در مورد افغانستان اشتراک کنند.

دیکارلو دو روز پیش به مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفته بود که شروط امارت اسلامی برای اشتراک در نشست دوحه دشوار نیست.

این در حالی است که نماینده‌گان امارت اسلامی در دومین نشست سازمان ملل در دوحه که در ۲۹ و ۳۰ ماه دلو گذشته برگزار شده بود، به دلیل عدم پذیرش خواست‌های‌شان از سوی این سازمان اشتراک نکرده‌اند.

بربنیاد اطلاعات، ملاقات با سرمنشی سازمان ملل و اشتراک امارت اسلامی تنها به‌عنوان نماینده مردم افغانستان بدون حضور نماینده‌گان جامعه مدنی از خواست مهم امارت اسلامی برای اشتراک در نشست گذشته این سازمان بود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

شبکه تلویزیونی آریانا و آریانانیوز برنده جایزه ماهانه “آسیا ويژن” شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲, ۱۴۰۳)

کارمندان شبکه تلویزیونی آریانا و آریانانیوز روز دوشنبه (۳۰ثور) جایزه معتبر ماهانه اتحادیه نشراتی آسیا و اقیانوسیه را برای اکتبر ۲۰۲۳ به خاطر پوشش عاجل اخبار زلزله دریافت کردند.

به گزارش اتحادیه نشراتی آسیا و اقیانوسیه (ABU)، تلویزیون آریانا و آریانانیوز به دلیل به موقع پوشش اخبار زلزله که ۱۳ قریه را در ولایت هرات تحت تأثیر قرار داد، برنده این جایزه شدند.

اتحادیه نشراتی آسیا و اقیانوسیه (ABU) گفته است: «آریانا و آریانانیوز تصویر و آخرین جزییات عالی از رویدادها را به اعضا ارائه داده اند.»

جایزه ماهانه اتحادیه نشراتی آسیا و اقیانوسیه برای بهترین خبر ماه اهدا می‌شود. هدف آن ترویج خبرنگاری خوب، مشارکت رسانه‌ای و همکاری بین‌المللی در میان ۵۲ سازمان عضو کامل خود در ۳۹ کشور است.

برای شبکه تلویزیونی آریانا و آریانانیوز، این جایزه قدردانی از کار سخت و فداکاری برای مردم و رسانه‌ها است.

درهمین حال، رهبری آریانانیوز و آریانا می‌گویند که در شرایط دشوار، این جایزه را کسب کرده اند. و در حال حاضر هم متعهد به اطلاع رسانی دقیق، بی‌طرفانه و به موقع هستند.

شماری از کامندان آریانانیوز نیز، از کسب چنین جایزه معتبر ابراز خرسندی کرده و می‌گویند اطلاع رسانی وظیفه آنها است و اینکه به خاطر پوشش رویدادهای افغانستان بدست آورده اند افتخار می‌کنند.

جایزه نشراتی آسیا و اقیانوسیه یک جایزه برزگ می‌باشد همه ساله به اساس شایستگی کار رسانه‌ای به رسانه‌های ۵۲ کشور عضو این سازمان اعطا می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!