رویداد های اخیر

وزیر اطلاعات و فرهنگ: روی طرزالعملی کار می‌کنیم که رسانه‌ها از امتیازات دولتی برخوردار شوند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۷, ۱۴۰۲)

ملا خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان گفته است که روی طرزالعمل کار می‌کند تا رسانه‌های داخلی از امتیازات دولتی برخوردار شوند.

آقای خیر خواه روز گذشته (۱۶ثور) در دیدار با مسئولین رسانه‌ای و خبرنگاران ولایت غزنی گفته است که رسانه‌ها جایگاه پل را در یک جامعه دارند و در تلاش است تا از بودجه داخلی طرز‌العملی را برای رسانه‌های داخلی ایجاد کند تا رسانه‌ها از امتیازات دولتی برخوردار شوند.

او گفته که مشکلات حق دسترسی به اطلاعات و دیگر مشکلات فرا روی کار خبرنگاران را حل می‌کند.

در این دیدار گلاب الدین امیری رییس اتحادیه خبرنگاران این ولایت، مشکلات خبرنگاران و رسانه‌های این ولایت را با وزیر اطلاعات و فرهنگ در میان گذاشت و دلیل عدم دسترسی به اطلاعات را نبود افراد متخصص در حوزه مطبوعات در ادارات بیان کرد.

درهمین حال، ملا حمیدالله نثار، رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفت، که با آمدن امارت، هیچ یک از رسانه‌های این ولایت، فعالیت خود را متوقف نکرده اند، اما تعداد رسانه‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است و هماهنگی کامل بین این ریاست و خبرنگاران وجود دارد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان در سخنان خود اطمینان داد، که مشکلات خبرنگاران در سطح کشور به طور جدی رسیدگی می شود و ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت، خانه دوم خبرنگاران است، و دروازه‌های این ریاست همیشه به روی خبرنگاران باز است.

وی همچنان با انتقاد از امریکا و کشورهای غری گفت که تلاش دارند تا تصاویر منفی از افغانستان را به جامعه جهانی ارائه کنند.

وی می‌گوید که:«امریکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا تصویر منفی از افغانستان را به جامعه جهانی نشان دهند، اما این رسانه‌ها اند که می‌توانند با انتشار تصویر واقعی از افغانستان به تبلیغات منفی آنها پاسخ دهند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل