رویداد های اخیر

وزیر تحصیلات عالی: اجرای شریعت اسلامی با انتقاد غرب و کشورهای اسلامی روبه‌‎رو شده است 

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۸, ۱۴۰۱)

وزیر تحصیلات عالی در دیدار با شماری از علمای دینی کشورهای اسلامی گفته است که آنان خواهان اجرای شریعت اسلامی هستند، اما برای این کار با انتقاد غرب و برخی کشورهای اسلامی روبه‌‎رو شده‌ اند.

وزارت تحصیلات عالی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ندا محمد ندیم، روزشنبه (۱۷ جدی) با شماری از علمای دینی مصر، سودان، لیبیا و فلسطین دیدار کرده است .

ندا محمد ندیم، وزیر تحصیلات عالی، هرچند به موضوع تعلیق تحصیل دختران به گونه مستقیم چیزی نگفته، اما تأکید کرده است که آنان در پی‎‌اجرای شریعت اسلامی اند و در این کار با انتقاد غرب و برخی کشورهای اسلامی روبه‌رو شده‌ اند.

آقای ندیم گفته است: «هدف ما اجرای شریعت است، اما برای این کار با انتقاد کفار و برخی کشورهای اسلامی مواجه‌ هستیم. اسلام در حال حاضر بسیار فقیر و تحت حملات کفار قرار گرفته، من از علما می‌خواهم این وضعیت را با علمای دیگر شریک کنند.»

دراین دیدار همچنین هیئت علمای چندید کشور اسلامی تجارب تعلیم و تربیه در کشورهای خود شانرا با وزیر تحصیلات عالی شریک کردند.

در همین حال، آگاهان باور دارند که بسته‌ماندن درب مکاتب و پوهنتون‌ها به روی دختران فاصله میان حکومت و مردم را بیشتر می‌سازد.

دخترانی که از رفتن به مکتب و پوهنتون‌ها محروم شده اند، آینده شانرا تاریک می‌بینند و امیدوار اند که امارت اسلامی در سال جدید تعلیمی و تحصیلی این محدودیت‌ها را بردارد.

از سویی هم، آقای ندیم با معاون دفتر معاونت سازمان ملل متحد در کابل نیز دیدار کرده و در این نشست روی تعلیق تحصیل دختران و منع کار زنان در موسسات بحث و گفتگو شده است.

دراین دیدار، مارکوس پوتزل، خواستار لغو تصامیم اخیر امارت اسلامی در مورد کار و تحصیل زنان شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل