رویداد های اخیر

وزیر خارجه هند: آن چنانی که لازم است به افغانستان توجه نشده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۸, ۱۴۰۱)

وزیران خارجه روسیه و هند ازحکومت سرپرست درافغانستان می‌خواهند به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند.

جی شنکر، وزیرخارجه هند که در یک سفر دو روزه به روسیه رفته با همتای روسی‌اش دریک نشست مشترک خبری اشاره‌های به وضعیت در افغانستان دارند.

آقای شنکر از جامعه جهانی می‌خواهد افغانستان را فراموش نکنند به گفته جی شنکر به افغانستان آنچنانی که لازم است توجه نشده است.

وزیرخارجه روسیه هم می‌گوید جامعه جهانی تا کنون شاهد برداشتن گام‌های دلگرم کننده ازسوی حاکمان جدید درپیوند به انتظارات مطرح شده ازسوی جامعه جهانی نبوده اند.

سرگی لاوروف می‌گوید، موضوعات که قرار است درفارمت مسکو روی آن بحث شود با نمایندگان امارت اسلامی شریک شده است و نیز نتایج این نشست با جزئیات آن در اختیار آنها قرار خواهند گرفت.

جی شنکر، وزیرخارجه هند می‌گوید که:« ما درمورد چگونگی ادامه حمایت ازمردم افغانستان بحث کردیم، از طالبان (امارت اسلامی) می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود عمل کنند، مهم است که جهان فراموش نکند که وضعیت در افغانستان چگونه است، فکر می‌کنم توجهی که باید به افغانستان می‌شد نشده است ما به تلاش برای یافتن راه هایی درحمایت از مردم افغانستان ادامه می‌دهیم اما جامعه بین‌المللی با دلایل موجه درمورد تروریزم، فراگیری حکومت، تعهدات که طالبان (امارت اسلامی) به جامعه جهانی داده اند ودرقطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت برآن پرداخته شده نگرانی دارند جامعه بین‌المللی به‌ویژه همسایگان امروز با هم کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند هیچ تهدید از افغانستان وجود ندارد.»

وزیرخارجه روسیه هم می‌گوید جامعه جهانی تا کنون شاهد برداشتن گام‌های دلگرم کننده از سوی امارت اسلامی درپیوند به انتظارات مطرح شده ازسوی جامعه بین‌المللی نبوده اند.

آقای لاوروف می‌گوید که:«ما با مقام‌های حاکم درافغانستان کار می‌کنیم و از طریق ساختارهای که وجود دارد یکجا با همکاران هندی خود برای اجرایی شدن وبرداشتن گام های ضروری دراین مسیراقدام خواهیم کرد؛ متاسفانه تا اکنون شاهد برداشتن گام‌های دلگرم کننده از سوی طالبان (امارت اسلامی) درپیوند به انتظارات مطرح شده ازسوی جامعه جهانی نبوده ایم، مطمیناعملکرد حکومت سرپرست درچهارده ماه گذشته درنشست فرمت مسکوکه هفته آینده برگزار می‌شود به بحث گرفته خواهد شد.»

وزیرخارجه روسیه می‌گوید، تماس‌های منظم با مقام‌های حاکم درافغانستان دارند وخواست‌های جامعه جهانی همواره به آنها گوشزد می‌شود.او می‌گوید موضوعات نشست فارمت مسکو با نماینده حکومت سرپرست شریک شده ونتایج آن نیزبا جزئیات در اختیار آنان قرارخواهد گرفت.

از نماینده امارت اسلامی برای اشتراک درنشست فارمت مسکو دعوت نشده وامارت اسلامی پیش ازاین گفته است درصورت عدم اشتراک نماینده‌ای ازسوی امارت اسلامی این نشست موثریت نخواهد داشت و نتایج آن ناقص خواهد بود.

Trending

خروج از نسخه موبایل