رویداد های اخیر

وزیر داخله پاکستان: اخراج اتباع خارجی غیرقانونی در دو مرحله انجام می‌شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۸, ۱۴۰۲)

با نزدیک شدن مهلت اخراج مهاجرین غیرقانونی از پاکستان، سرفراز بوگتی، وزیر داخله حکومت موقت این کشور روز یکشنبه گفت که این کار در دو مرحله انجام خواهد شد.

بوگتی در مصاحبه با «جیو نیوز» گفت که مرحله اول شامل اخراج خارجی‌های غیرقانونی که مدارک مسافرتی ندارند و کسانی که با مدارک جعلی خود را به عنوان شهروند پاکستان معرفی کرده اند. مرحله بعد شامل کسانی که دارای کارت اثبات ثبت نام (POR)، تابعیت افغانستان و پناهندگان ثبت شده با اداره مهاجرت سازمان ملل هستند، خواهد بود.

پاکستان در اوایل ماه جاری میلادی به همه مهاجرین غیرقانونی – از جمله ۱.۷۳ میلیون تبعه افغانستان – دستور داد که کشور را ترک کنند.

او افزود: «همه [خارجیان غیرقانونی] باید برگردند.»

بوگتی گفت که ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار خارجی غیرقانونی به طور داوطلبانه بین پنجشنبه و جمعه پاکستان را ترک کردند.

او در مورد تعداد کل خارجیان در پاکستان تاکید کرد که بیش از ۳ میلیون نفر از این قبیل افراد از جمله خارجیان غیرقانونی، افراد دارای مدرک PORو پناهندگان در پاکستان ساکن هستند.

او گفت: «نقشه جغرافیایی [برای یافتن خارجیان غیرقانونی] تکمیل شده است. دولت خارجیان را در هر کجا که باشند هدف قرار خواهد داد.»

بوگتی تاکید کرد که این تصمیم فقط به شهروندان افغانستان محدود نمی شود.

او گفت: «بله، عملیات‌ها صورت می گیرد. ما مراکز نگهداری ایجاد کرده ایم، اتباع خارجی غیرقانونی به این مراکز منتقل و در آنجا مراقبت می‌شوند.»

وی افزود: «به مقامات دستور داده شده تا با نهایت احترام با زنان، کودکان و سالمندان برخورد کنند.»

Trending

خروج از نسخه موبایل