رویداد های اخیر

وزیر دفاع: به خواست‌های مشروع مردم لبیک بگوییم

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۶, ۱۴۰۱)

محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع ملی امارت اسلامی افغانستان گفته است که به خواست‌های مشروع مردم رسیدگی شود.

آقای مجاهد این مطلب را در مراسم گرامیداشت از سی وچهارمین سالروز خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان روز چهارشنبه (۲۶ دلو) بیان کرد.

وی گفت: «هیچ وقت باید تکبر و غرور نکنیم. در هر زمان باید به خواست‌های مشروع مردم لبیک بگوییم و کوشش کنیم مردم را در محور خود جمع کنیم. برای پیشرفت باید با مردم همدست شویم.»

آقای مجاهد افزود که امارت اسلامی در پی ایجاد نظامی است که آیینه تمام نمای مردم افغانستان باشد.

در این مراسم، شماری دیگر از مقام‌های امارت اسلامی خاطر نشان کردند که استقلال و آزادی توسط مردم بوجود آمده و رهبران سیاسی نباید با غفلت شان آنرا از دست دهند.

شهاب الدین دلاور، وزیر معادن وپترولیم گفت: «آزادی‌های گذشته به دلیل غفلت و عدم توافق رهبران و زمامداران از دست رفته است.»

خلیل الرحمن حقانی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان گفت: «حکومت باید متوجه باشد که مخالفان در گذشته برای کسب قدرت، با قدرت‌های جهان توافق کردند. حالا به وحدت ضرورت است و بخاطر نگهداری آزادی و حاکمیت کنونی باید به تمام مردم احترام شود.»

در همین حال، وزیر امور خارجه تاکید کرد که امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت و سازنده در پرتو اصول اسلامی و منافع ملی افغانستان است.

امیرخان متقی، وزیر امور خارجه گفت: «با جهان روابط مثبت می خواهیم، روابط اقتصادی و سیاسی می‌خواهیم. کشورهای همسایه از حضور هزاران داعش ابراز نگرانی کرده اند. ما می‌گوییم در افغانستان داعش جای ندارد. هر داعشی که سر بالا کند نابود می‌شود. از افغانستان به هیچ کس خطر نیست.»

در این مراسم همچنان تاکید شد که تسخیر افغانستان بار دیگر «خواب و خیال» خواهد بود و کسانیکه در پی تفرقه افگنی اند، ناکام خواهند ماند.

Trending

خروج از نسخه موبایل