رویداد های اخیر

وزیر شهرسازی: کار پروژه کابل جدید عملاً جریان دارد

Published

on

(Last Updated On: دلو ۲۱, ۱۴۰۱)

وزیر شهرسازی و مسکن می‌گوید که کار پروژه «کابل جدید» عملاً جریان دارد و با اجرایی شدن این پروژه نیازمندی‌های باشندگان کابل به مسکن مرفوع خواهد شد.

حمدالله نعمانی این مطلب را در گفتگوی ویژه با آریانا نیوز بیان کرده است.

آقای نعمانی گفت: «در زمان جمهوریت، پروژه کابل جدید در سطح زبان بود، اما حالا در سطح عمل است. ما عملاً در آن‌جا کار می‌کنیم. دو پروژه در آن‌جا وجود دارد که یکی از آن شهرک پیروزی است که ملکیت آن مربوط به دولت می‌شود. ما کار را در آن‌جا شروع کرده‌ایم. اگر کسی به ما مراجعه کند، ما برایش در آن‌جا فوراً زمین می‌دهیم.»

وزیر شهرسازی هم‌چنان تأکید کرد موانعی که مانع اجرای پروژه‌ها درچندین سال گذشته شده بود را از میان برداشته‌اند. او در رابطه به موضوع زمین‌های شیرپور توضیح داد که حکومت گذشته این مشکل را حل کرده است.

آقای نعمانی با اشاره به موضوع زمین‌های شیرپور گفت: «در آنزمان هم این مشکل حل شده بود. زمین‌هایی که توزیع شده بود، حکومت برای آن قیمت تعیین کرد. در اوایل قیمت بلند تعیین کرده بود، اما آنرا بعداً کاهش داد. پول از برخی از افراد جمع‌آوری شده است و از برخی دیگر به‌گونه قسط جمع‌آوری می‌شود. کار با شاروالی جریان دارد. پول باقیمانده پرداخت و قباله اخذ می‌شود.»

آقای نعمانی هم‌چنان گفت که طرح‌هایی را برای اجرایی‌شدن پروژه‌های بهسازی و معیاری‌سازی شهرهای بزرگ روی میز کار دارند که از آن جمله شهرک قطر در خوشحال خان و در نیله باغ نیز به‌گونه کامل از سوی حکومت ساخته خواهد شد.

وزیر شهرسازی از آغاز کار شهرک چینایی‌ها دراوایل سال جدید نیز خبر داد.

به گفته وزیر شهرسازی و مسکن، در حال حاضر شهروندان کشور به مسکن نیاز دارند و این وزارت می‌کوشد که با ساخت خانه‌ها با بهای ارزان، دسترسی مردم به مسکن را افزایش دهد و بخشی از اولویت‌های کاری سال جدید این وزارت نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‎باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل