رویداد های اخیر

وست: کشورهای جهان روی آغاز گفتگوهای سیاسی میان افغان‌ها توافق نظر دارند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۵, ۱۴۰۱)

نماینده ویژه‌ امریکا برای افغانستان در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه حکومت پیشین افغانستان در هند گفته است که کشورهای جهان روی آغاز گفتگوهای سیاسی میان افغان‌ها توافق نظر دارند.

تام وست در تویتر نگاشته است که آغاز گفتگوهای سیاسی ملی میان افغان‌ها یک نیاز فوری است و این گفتگوها باید از سوی افغان‌ها و بر بنیاد خواست آنان انجام شود.

آقای وست گفت: «آغاز گفتگوهای سیاسی ملی میان افغان‌ها یک نیاز فوری است. گفتگوها باید توسط افغان‌ها و مطابق خواست افغان‌ها انجام شود. ایالات متحده عمیقاً از چنین گفتگوها حمایت می‌کند. کشورهای جهان نیز روی آغاز گفتگوهای سیاسی میان افغان‌ها توافق نظردارند.»

هر چند این مقام امریکایی اشاره‌ای به عدم تمایل مقام‌های حاکم در افغانستان به گفتگو با جریان‌های سیاسی و اقشار مختلف جامعه کشور اشاره نکرده است اما مقام‌های امارت اسلامی آغاز گفتمان سیاسی را نیاز فوری نمی‌دانند.

شهاب الدین دلاور، رییس کمیسیون تماس با شخصیت‌ها گفته است گفتمان سیاسی می‌تواند امنیت و حاکمیت ملی را در افغانستان زیر سوال ببرد.

برخی از آگاهان می‌گویند مشکلات سیاسی افغانستان باید از یک راه معقول دنبال شود به خصوص با برگزاری لویه جرگه.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های هندی، تام وست در هند با مقام‌های بلند پایۀ این کشور به‌شمول معاون مشاور امنیت ملی نیز روی مسأله افغانستان دیدار کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل