رویداد های اخیر

پاکستان بار دیگر امارت اسلامی افغانستان را به طرفداری از تی‌تی‌پی متهم کرد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲, ۱۴۰۲)

حکومت موقت پاکستان یک بار دیگر امارت اسلامی افغانستان را به طرفداری و حمایت از تحریک طالبان پاکستانی متهم کرده است.

جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان در یک نشست خبری در کویته با ابراز نگرانی از استفاده‌شدن خاک افغانستان علیه پاکستان، از امارت اسلامی خواسته است که به منظور تأمین امنیت بلوچستان و اسلام‌آباد، تروریست‌ها را به این کشور تحویل دهد.

آقای اچکزی گفته است که پاکستان خواهان روابط بهتر با افغانستان است. بنابراین، امارت اسلامی نباید به گروه‌های تروریستی اجازه فعالیت از خاک افغانستان را بدهد.

او گفته است: «پاکستان خواهان روابط بهتر با افغانستان است. ما امیدوارهستیم که از خاک افغانستان به هیچ نوع فعالیت‎های تروریستی اجازه داده نشود. ما بار دیگر از امارت اسلامی می‌خواهیم که تروریست‌ها را به ما تحویل دهد تا صلح در بلوچستان و پاکستان برقرار شود.»

با این حال، امارت اسلامی بارها ادعای مقامات پاکستانی مبنی بر فعالیت تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را رد کرده و گفته است که امارت اسلامی مکلف به تأمین امنیت پاکستان نیست.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، در این مورد گفته است: «از خاک افغانستان علیه هیچ کشور به شمول پاکستان استفاده نمی‌شود و پاکستان مشکلات خود را در داخل خاک خود درک کند و جلوگیری بکند.»

آقای مجاهد تأکید کرده است: «افغانستان مسوول امنیت پاکستان نیست.»

این در حالی است که روابط میان کابل و اسلام‌آباد در این اواخر به دلیل اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان و همچنان ادعای مقامات پاکستانی به دست داشتن افغان‌ها در ناامنی‌های اخیر در آن کشور به تیرگی گرایده است.

پیش از این، صدراعظم موقت پاکستان نیز حاکمان افغانستان را به بی‌تفاوتی در برابر فعالیت تی‌تی‌پی در خاک افغانستان متهم کرده و تأکید نموده است که ادامه حملات این گروه بر پاکستان قابل قبول نیست.

امارت اسلامی اما بارها گفته است که ناامنی‌ها در پاکستان موضوع داخلی خود آن کشور است و هیچ ربطی به افغانستان و افغان‌ها ندارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل