رویداد های اخیر

پایان درگیری نیروهای امارت اسلامی و نیروهای پاکستان در سپین بولدک

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۵, ۱۴۰۱)

مقام های محلی ولایت قندهار تایید کرده اند که درگیری روز پنج شنبه (۲۴قوس) میان نیروهای مرزی امارت اسلامی افغانستان و نظامیان پاکستان صبح امروز پایان یافت.

مولوی نورالباقی احمد، کمیسار در سپین‌بولدک قندهار در تماس تیلیفونی با آریانانیوز می‌گوید که درگیری میان نیروهای امارت اسلامی و نیروهای پاکستان صبح امروز (جمعه ۲۵قوس) پس از گفتگو پایان یافت. به گفته وی دراین درگیری تنها چند تن زخم برداشته اند اما کسی کشته نشده است.

وزارت دفاع ملی در رشته‌توییتی نگاشته است که روز پنج‌شنبه نظامیان پاکستان بر ولسوالی سپین‌بولدک تیراندازی کرده‌اند.

وزارت دفاع ملی گفته است امارت اسلامی گفتگوها را یک راه حل معقول برای هر مشکل می‌داند، اقدامات منفی و بهانه‌جوی برای جنگ، به نفع هیچ طرف نمی‌باشد.

به گفته منابع محلی، روزگذشته نیروهای امارت اسلامی در منطقه شیرو اوبو در حال ساخت یک پوسته امنیتی بودند که از آن سوی خط فرضی دیورند هدف تیراندازی قرار گرفتند.

حافظ علی محمد حقمل مسؤل مطبوعاتی ولسوالی سپین بولدک در صحبت با آریانانیوز می‌گوید که این درگیری حوالی ساعت ۱۲:۰۰ چاشت آغاز گردید و در آن دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کرده اند.

به گفته آقای حقمل در نتیجه استفاده سلاح سقیله از سوی نظامیان پاکستان و برخورد آن به منازل مسکونی ۷ فرد ملکی در ولسوالی سپین بولدک زخمی شده است.

او تاکید دارد که ۷ تن در آن سوی خط دیورند نیز زخمی شده اند اما روشن نساخت که آیا نظامیان پاکستان اند یا افراد ملکی.

آقای حقمل می‌افزاید که درگیری میان تا دو طرف تا شام امروز ادامه داشته اما از شدت آن کاسته شده است.

این درحالیست که روز یک‌شنبه همین هفته نیز نیروهای امارت اسلامی و نظامیان پاکستان در ولسوالی سپین بولدک ولایت قندهار درگیری مسلحانه داشتند بر بنیاد گزارش‌ها در این درگیری ۷ نفر از دو طرف کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل