تجارت

پروازهای مستقیم میان افغانستان و چین پس از حدود سه سال توقف از سر گرفته شد

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳, ۱۴۰۲)

پروازهای مستقیم میان افغانستان و چین، امروز (چهارشنبه ۳جوزا) با پرواز یک طیاره شرکت هوایی آریانا، از کابل به شهر ارومچی چین از سرگرفته شد.

مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گویند، آغاز پروازهای مستقیم میان افغانستان و چین، بر روابط اقتصادی و تجارتی کشور تاثیر مثبت دارد.

رئیس شرکت هوایی آریانا می‌گوید این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک طیاره‌های دیگر هم خریداری کند.

‏غلام جیلانی وفا، معاون وزارت ترانسپورت وهوا نوردی می‌گوید قرار است امارت اسلامی یک مارکیت تجارتی را برای چینایی‌ها نیز در افغانستان ایجاد کند.

مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گویند، آغاز پروازهای مستقیم میان افغانستان و چین، بر روابط اقتصادی و تجارتی کشور تاثیر مثبت دارد.

رحمت‌الله آغا، رئیس شرکت هوایی آریانا می‌گوید این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک طیاره‌های دیگر هم خریداری کند.

کنسول چین در کابل می‌گوید که روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان روز به روز در حال توسعه است.

وی می‌افزاید که سطح تجارت بین دو کشور بیش از یک میلیارد دالر است. و فرصت‌های خوبی برای تاجران افغان در چین وجود دارد و تسهیلاتی در افغانستان برای تجار و سرمایه‌گذاران چینی ایجاد شده است.

با این حال مسوولان سفارت چین در کابل می‌گویند که در حال حاضر میزان داد وستد تجارتی میان افغانستان و چین به یک میلیارد دالر امریکایی میرسد.

خوو، قونسل سفارت چین در کابل می‌گوید که:«ما پروازاز کابل به ارومچی را از سر گرفتیم و من این را به مثابه پیشرفت در روابط افغانستان و چین می‌دانم آنچه دوکشور بر تقویت بیشتر آن تعهد دارند.»

این دیپلومات چینایی می‌افزاید که در نشست وزیران خارجه چین، پاکستان و افغانستان در اسلام‌آباد برگزار شد بر برتوسعه روابط اقتصادی با افغانستان و تقویت همکاری‌های تجاری و اتصال افغانستان و نیز بر آغاز پروژه‌های زیربنایی در همکاری کشورهای منطقه تاکید صورت گرفت و همچنان توافق صورت گرفت که روابط تجاری بین این سه کشور تقویت بیشتر شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل