اخبار ساحوی

پس از تشکیل حکومت وحدت ملی 120 میلیون دالر در بخش ذوب اهن سرمایه گزاری شده است

Published

on

(Last Updated On: )

مسوولان انجمن صنایع افغانستان با ابراز این مطلب، از پایین امدن بهای تولیدات خارجی همانند در برابر تولیدات داخلی ابراز نگرانی میکند.

انان از حکومت میخواهند که تعرفه کمرگی را در برابر تولیدات خارجی بلند ببرد.

انجمن صنایع افغانستان میگوید که اکنون19 قلم جنس در داخل کشور تولید میشود .

به گفته مسوولان این انجمن، 10 فابریکه به ذوب اهن معیاری می پردازند اما ازین تولیدات در پروژه های بازسازی کشور استفاده نمیشود.

مسوولاین این انجمن ابراز نگرانی میکنند که کشور های همسایه بهای مواد ساختمانی شان را پاین اورده اند تا تولیدات افغانی را به سقوط مواجه کنند.

سخی احمد پیمان رییس انجمن صنایع افغانستان میگوید” برخی از کشور های همسایه مواد ساختمانی شان را به این دلیل پاین اورده اند که فابریکه های ذوب اهن افغانستان با رکود مواجه شوند، ما از حکومت وحدت ملی میخواهیم خاموشی اختیار نکند و جلو قاچاق اهن الات کهنه را بگیرد زیرا زمینه پروسس ان در کشور فراهم است.

به گفته مسوولان این انجمن، دولت باید میزان واردات و صادارات را برابر سازد.

انان میگویند که اگر از تولیدات داخلی حمایت صورت گیرد، تا پنج سال اینده 50 درصد از نیازمندی های شهروندان را با تولیدات داخلی مرفوع خواهند کرد.

آقای پیمان گفت” به رهبران حکومت وحدت ملی صدا می زنیم، تعهدات را که در زمان کمپاین ها به صنعت کاران کرده اند عملی سازند تا زمینه رشد صنعتکاران فراهم شود.

انجمن صنعت کاران میگوید که هرگاه حکومت از تولیدات داخلی حمایت اساسی نماید سرمایه گزاری های بیشتر در بخش صنعت صورت خواهد گرفت.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل