اخبار ساحوی

پناهجویان افغان در فرانسه از ارائه خدمات در سفارت افغانستان ستایش می کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

هر چند پناهجویان افغان در فرانسه با چالش های مواجه اند، اما بسیاری از چالش های آنان به ویژه از دانشجویان ازسوی سفارت افغانستان مقیم این کشور حل می شود.

سرپرست سفارت افغانستان در فرانسه می گوید: زمینه برای خدمات بهتر برای افغانان دربخش های قنسلی، ایجاد همآهنگی با نهاد های فرانسه و رسیده گی به مشکلات دانشجویان فراهم است.

درهمین حال شماری از پناهجویان افغان در فرانسه هر چند از ارائه خدمات در سفارت افغانستان ستایش می کنند، اما تاکید می ورزند که باید بر وضیعت پناهجویان بیشتر توجه شود.

فرانسه کشوریست که در جریان چندین سال بسیاری از پناهجویان افغان شهروندی آنرا به دست آورده اند.

اما شماری دیگری از پناه جویان افغان یا از خاک این کشور برای عبور به کشور های همجوار استفاده می کنند و یا هم در وضعیت بدی به سر میبرند.

سر پرست سفارت افغانستان درفرانسه می گوید که برای افغانان مقیم در فرانسه خدمات بهتری برای رسیده گی به مشکلات آنان فراهم است.

احمد ادریس امانی سرپرست سفارت افغانستان در فرانسه میگوید “سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در فرانسه مطابق به قوانین کشور و طرز العمل های کشور میزبان فعالیت های خود را داشته که در جریان چهار سال پانزده هزار مراجعین داشتیم و هشتاد درصد آنان افغانان بوده که خدمات قنسلی به وقت و زمان مشخص آن برای آنان انجام شده است.”

آقای امانی میافزاید که برای صد ها دانشجوی افغان در شهر های گونه گون فرانسه خدمات از طریق پست، و ایمیل ارائه می شود تا بدون هیچ هزینه ورفت و برگشت به سفارت مشکلات شان حل شود.

آقای امانی گفت “محصلین ما در شهر های مختلف فرانسه مصروف فراگیری تحصیلات عالی هستند که خوشبختانه با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستند و در صورت مشکل سفارت در وقت معین به مشکلات محصلین رسیده گی می کند.”

درهمین حال شماری از پناهجویان افغان در فرانسه از ارائه خدمات سفارت راضی اند.

نپتون منیارافغان مقیم در فرانسه میگوید ” در برخی موارد مشکلاتی که برای ما پیدا می شود در سفارت افغانستان مقیم فرانسه مراجعه می کنیم همکاری خوبی با افغان ها دارند.”

احمد یما افغان مقیم در فرانسه گفت ” پنج سال میشود که در فرانسه زنده گی می کنم اولین بار است که به سفارت آمدیم رسیده گی می کند به مشکلات افغانان.”

مسوولان سفارت افغانستان در فرانسه تاکید می ورزند که اکنون رقم زندانیان افغان دراین کشور، درمقایسه با سال های گذشته کاهش یافته و امسال تنها نزدیک به ده افغان در فرانسه زندانی هستند و بسیاری از زندانیان افغان در نتیجه تلاش های دیپلوماتیک از زندان ها آزاد گردیده اند.

 

فقر، بیکاری و نا امنی ها در افغانستان سبب شده است تا شماری از جوانان دست به مهاجرت به کشور های خارجی بزنند.

بربنیاد گزارش ها نزدیک به هفت هزار پناهجوی افغان در حال حاضر در فرانسه زنده گی می کنند و گفته میشود که بسیاری از پناهجویان افغان با استفاده از مرز های این کشور خود شان را به کشور های اروپایی دیگر میرسانند که در بیشتر موارد سبب میشود که یا از سوی پولیس بازداشت شوند و یا هم جان های شان را در مسیر راه از دست بدهند.

گزارشگر رفیع صدیقی

 

Trending

خروج از نسخه موبایل