رویداد های اخیر

پنتاگون کاهش سربازان از افغانستان و عراق را اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۸, ۱۳۹۹)

پنتاگون اعلام کرده‌است که بربنیاد دستور دانلد ترمپ، رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا، شمار نیروهای این کشور در افغانستان تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که شمار سربازان این کشور تا ۱۵ ماه جنوری سال آیندۀ میلادی در افغانستان و عراق به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت. 

وی که در یک نشست خبری ظاهر شد بدون اینکه سوالی از خبرنگاران داشته باشد گفت:” تا ۱۵ جنوری ۲۰۰۰ سرباز از افغانستان و ۵۰۰ سرباز از عراق بیرون کشیده می‌شوند. به این ترتیب تعداد سربازان امریکایی در هر یک از این دو کشور به ۲۵۰۰ تن کاهش می‌یابد.”

او در ادامه می‌گوید که دستور برای عملی ساختن کاهش سربازان در این دو کشور، صادر شده‌است.

میلر افزود گفت: “برنامۀ رییس‌جمهور ترمپ این است که جنگ افغانستان و عراق یک برد موفقیت‌آمیز و مسؤولیت پذیرانه باشد و نیز سربازان شجاع مان به خانه برگردند.”

در همین حال، کرستوفر میلر، وزیر دفاع امریکا با رییس‌جمهور غنی گفت‌وگوی تلفونی داشته‌است و درباره کاهش نیروهای امریکایی و روند صلح افغانستان بحث کرده‌است.

این درحالی است که روز گذشته ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هشدار داد که بیرون شدن شتاب‌زده از افغانستان، بهای سنگینی خواهد داشت.

استولتنبرگ در این باره می‌گوید: “افغانستان بار دیگر به محلی برای تروریست‌های بین‌المللی برای برنامه ریزی و سازماندهی حملات به کشور ما، متبدل خواهد شد.”

او افزود که گروه داعش بار دیگر در این کشور جان خواهد گرفت و در سوریه و عراق، شکست خورده‌است.

به گفتۀ او، حتا اگر امریکا افغانستان را ترک کند، ناتو به مأموریت، آموزش، مشوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی این کشور، ادامه خواهد داد.

او تأکید می‌کند: “ما همچنین متعهد به‌تمویل آنها (نیروهای امنیتی افغان) تا سال ۲۰۲۴ هستیم.”

از سوی دیگر، آنگرت کرامپ کارن بائر وزیر دفاع آلمان می‌گوید که هرگونه تصمیم‌گیری دربارۀ خروج نیروها از این کشور، باید براساس شرایط موجود باشد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر دفاع آلمان می‌افزاید که “مذاکرات صلح در حال انجام در افغانستان تاکنون نتایجی را که همه آرزو می‎کنیم ، به همراه نداشته‌است.”

از سوی دیگر بر بنیاد گزارش روزنامۀ امریکایی “ده هیل”، در یک گزارش پنتاگون که روز سه‌‌شنبه پخش شده‌‌است، آمده‌‌است که با وجود توافق صلح امریکا و طالبان، این گروه حملات کوچک علیه نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا، راه اندازی کرده‌‌است.

Trending

خروج از نسخه موبایل