رویداد های اخیر

پوتین در پیامی جدید به صدراعظم پاکستان خواستار حل بحران افغانستان شده است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۴, ۱۴۰۱)

رییس جمهور روسیه در پیامی به صدراعظم جدید پاکستان از وی خواستار تقویت همکاری و مشارکت دوجانبه برای حل بحران افغانستان شده است.

در پیام تبریکی ولادیمیر پوتین به شهباز شریف، ابراز امیدواری شده است که روسیه و پاکستان بتوانند به گونه مشترک برای حل منازعات در افغانستان و مقابله با گروه‌های تروریستی بین‌المللی کمک کنند.

در همین حال امارت اسلامی همکاری کشورهای همسایه و منطقه را برای رسیدگی به حل بحران افغانستان مهم می داند اما تاکید می کند خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و نباید این کشورها نگران تهدیدات از سوی گروه های تروریستی از خاک افغانستان باشند.

به دنبال پیروزی شهباز شریف همچون صدراعظم موقت در پاکستان، رییس جمهور روسیه در پیامی تبریکی اش به شهباز شریف از وی خواستار تقویت همکاری و مشارکت دوجانبه برای حل بحران افغانستان شده است.

ولادیمیر پوتین در پیام‌اش ابراز امیدواری کرده است که روسیه و پاکستان بتوانند به گونه مشترک نقش برجسته ای را برای حل منازعات افغانستان و مبارزه با گروه های تروریستی بین المللی ایفا نمایند.

عنوان: پیام تبریکی ولادیمیر پوتین به صدراعظم جدید پاکستان:” امید است که دوران شریف به عنوان رئیس دولت به توسعه بیشتر همکاری‌های گسترده روسیه و پاکستان، مشارکت در حوزه حل و فصل منازعات افغانستان و مقابله با گروه‌های تروریستی بین‌المللی کمک کند.”

هرچند روسیه پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در کشور تعامل خوبی با دولت جدید افغانستان داشته است اما همواره نگرانی خود را بابت رشد و فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان نیز ابراز کرده است. به باور آگاهان مسکو در تلاش است تا برای حفظ منافع ملی خود اوضاع در افغانستان را زیر کنترول داشته باشد.

سنگر امیرزاده، آگاه سیاسی دراین باره گفت:”روس ها ممکن از دید من می خواهند که از یک موقعیت دیگری حملات علیه شان انجام نشود شما ببینید که اینها بیشتر روی منافع ملی شان یعنی تروریزم تاکید دارند فکر می کنند که از مناطق مختلف و کشورهای آسیایی میانه و خصوصآ چهار کشور همسایه ما بعضی شهروندان شان بوده که سابق آنها با القاعده به تماس بودند و ممکن حالا در افغانستان حضور داشته باشند.”

در همین حال امارت اسلامی همکاری کشورهای همسایه و منطقه را برای رسیدگی به بحران افغانستان مهم می‌داند اما تاکید می‌کند خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست و این کشورها نباید از این بابت نگران باشند.

روسیه در حالی از صدر اعظم جدید پاکستان خواستار همکاری در مسئله حل بحران افغانستان شده است که به تازگی عمران خان صدراعظم پیشین این کشور پس از سفر به مسکو و نزدیکی روابط با دولت روسیه آنچه را توطئه غرب به ویژه امریکا خواند از قدرت برکنار و به عوض آن شهباز شریف همچون صدراعظم موقت این کشور برای یک ونیم سال گماشته شده است. شریف گفته که روابط با غرب را دوباره احیاء خواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل